jsf Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Hei. Er det noen som har erfaring med turbokonvertering av S14 motorer? Har lest en del i div. bilblad (Bilsport m.fl.) og det ser ut som det bare er lavkomp. stempler, staker, sprut, og grenrør samt sterkere toppakning som skal til. Første utgaven til Jocke Sahlin klarte 552hk med orginal topp og kammer f.eks. håper noen kan gi meg noen tips
knut_olestad Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Et tips er jo å ta kontakt med noen som er proffe på området, vs-motor, krb og lignende
///MoePower Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Har hørt at S motorene skal være veldig ømfintlige saker, så bruk i allefall skikkelige deler. Mener at hvis du har et godt sprut, kraftigere evt lettere råder, lavkompresjonstempler, kraftigere toppakning (mls f.eks), et grenrør, et trykkrør, en avlastningsventil, en intercooler, åpnere eksosanlegg, en progressiv BTR og noe ekstra smågreier her og der så skal du kunne lade i allefall 1 bar, hvilket skulle ifølge en "tommelfingerregel" fordoble hestekreftene i motoren. Snakker ikke av erfaringer, så dette må andre enn meg bekrefte om er fornuftig skrevet, men jeg går utifra det ikke skal mere til enn som så for å lade "moderate" 1 bar. Mange som lader 0,5 bar i helt urørte motorer, hvor de kun monterer større dyser, grenrør, trykkrør, turbo og en ørliten intercooler, hvilket fungerer veldig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå