Gå til innhold

Løsne "innmaten" av dørene best mulig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer bare på hvordan man best skal løsne "innmaten" av dørene..? (Det som er på innsda, for å komme fram til låsene, osv.

Hvordan er det lettest og best å løsne dette uten å ødelegge noe, ...?

Takker for alle svar :-)

Skrevet

Takker :-)

Men hvordan kommer jeg inn til sentrallåsen/ledningene der..?

Må jeg da skru ut låsen på sida av døra med torx...???

Skrevet

Usikker på det du spør om der.

Prøvd søke her på fora?

Mulig kan finne informasjon gjennom Haynes eller bentley. Husker ikke linkene til eventuelt pda format ifarta men.

Ellers så kan du jo også prøve søke på www.autopower.se under mekkartips.

Men det må jo være noen her på fora som kan E36? :-)

Skrevet

Hmm, ok.

Det jeg skal gjøre er å koble fra én og én sentrallås-motor for å se om jeg finner ut hvorfor sikringa går hele tida..., se om dette gir noen løsning.

Men jeg har tatt av "innmaten" på ene døra.., og jeg kom ikke noe mer inn til sentrallåsen..., så jeg lurer på hvordan jeg kommer fram til den..?? Skal jeg da skru av "låsemekanismen" på sida av døra..?

Skrevet
Funnet ut av dette eller?

Hmm.., har fått ut innmaten av døra.., men kom ikke noe mer fram til sentrallås-motoren nå enn med innmaten på ...:P

Noen som vet hvordan jeg kommer meg inn til motoren..? Må jeg skru ut de torx skruene på "sida" av døra??

Skrevet

Kan jeg låne topicen din litt? :)

Jeg skal bytte to klips inni døra for at ruta ikke skal går skeivt ned.

Noen som har byttet desse før og vet sånn noen lunde om det er en stor jobb? eventuelt hvor desse sitter?

Skrevet

Du må skru ut hele låsemekanismen sentrallåsmotor sitter i overkant av den,enkel jobb men litt pirkete å ta av vaiere,dette er på e39 men jeg regner med det er likt.Skifte deler til ruta er greit,sveiv den halveis ned og demonter dørtrekk så kan du skifte klips,en god lommelykt anbefales til begge deler.

Skrevet
Men de klipsa skal stå på hver side av ruta da, ikke sant? takker for respons ;)

Ruta ligger på en skinne inni døra og holdes fast med klips på hver side hvis jeg ikke husker feil,flere år siden jeg byttet en rute.Har du prøvd å presse ned ruta på den siden den går skjevt,er du heldig kan den gå på plass.

Skrevet
Du må skru ut hele låsemekanismen sentrallåsmotor sitter i overkant av den,enkel jobb men litt pirkete å ta av vaiere,dette er på e39 men jeg regner med det er likt.Skifte deler til ruta er greit,sveiv den halveis ned og demonter dørtrekk så kan du skifte klips,en god lommelykt anbefales til begge deler.

Da må jeg bare skaffe torx-bits, så får jeg koble av én og én motor for å se om sikringa fortsatt går eller ikke :-)

Skrevet

Ja kjøpte store sette til biltema som hadde mye forsjellig. Fungerte til montering av m5 seter i broderns bil. Så løp og kjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...