Gå til innhold

Viskerproblemer 318i

esk
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt endel problemer med viskerne i det siste. Har en 318i e36. Plutselig lever de sitt eget liv. Som regel virker de fint, men plutselig går og går de, da høres releet under hanskerommet hver gang (klikk, klikk). Enten må jeg skru av tenninga, eller må jeg vente til de gir seg fordi det er ingen reaksjon i bryteren. Har ikke skiftet noe enda siden det virker av og til. Har hørt det kan være releet (hvor får jeg tak i det, pris?). Kan være dårlig kontakt me motorene (hvordan sjekker jeg det?). Og bryteren, må jeg da skifte hele bryteren? Er litt blank på dette, er irriterende:p Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problem med viskerene på min e36 318, men problemet mitt er litt anderledes.

Viskerene fungerer alltid på full speed, men hvis jeg velger intervall eller "rolig" så stopper de på stedet. Så jeg må bruke full speed hele tiden, og være rask når jeg skrur av viskerene igjen så det stopper på bunn.

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det hjelper å skifte releet? Er ikke helt sikker på hvor det er, men er det under hanske rommet?

Mål om det kommer styrestrøm frå brytaren inn på releet,da finner du ut om det er bryteren. Ligger feilen etter releet(ut frå releet) er det releet.

Osv osv....mål deg fra et punkt/komponent til en annen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problem med viskerene på min e36 318, men problemet mitt er litt anderledes.

Viskerene fungerer alltid på full speed, men hvis jeg velger intervall eller "rolig" så stopper de på stedet. Så jeg må bruke full speed hele tiden, og være rask når jeg skrur av viskerene igjen så det stopper på bunn.

Noen som vet hva dette kan være?

Gjør som eg nevnte ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp tatt ut releet, var ikke vanskelig å finne ( klikk, klikk). men er ikke sikker på hvordan jeg skal måle det. Det er 15 pinner, men ikke alle er ibruk + at det står ingenting hva de forskjellige er. noen tips.

På releet sto WI-WA LOW II 12 V

BMW 61.35-8 359 031

Er det mulig å finne et wiring diagram av dette noen plass?

Det var en annen boks der også, den sto det EWS - steuergerät på, noen som vet hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...