wirrumsen Skrevet Oktober 1, 2007 Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hei, er det normalt at bilen lekker litt olje fra automatkassa rett etter at den har vært på oljeskift? Fikk den tilbake fra verkstedet på fredag etter at de hadde utført oljeskift og samtidig skifta bunnpanna på automatkassa. Etter å ha parkert bilen på lørdag så jeg at det var oljeflekker på asfalten. Tok meg en titt under bilen og ganske riktig; der kom det oljedråper fra automatkassa. Er det rett og slett normalt etter et oljeskift? Kunne forstått det dersom det rett og slett var noe oljesøl som ble vasket bort, men dette var ren, fin, ny olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 1, 2007 Share Skrevet Oktober 1, 2007 hmm, høres ikke helt normalt ut nei,men prøv å tørk vekk all synlig olje og se om det kommer frem mer. Hvis det fortsatt drypper er det nok lekkasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Får se om det ligger noe olje på parkeringsplassen når jeg kjører fra jobb i ettermiddag. Tar den uansett tilbake til verkstedet for at de får tatt seg en titt. For noe må ha vært galt uansett. Det var ganske heftig drypping når jeg tittet under bilen etter å ha vært på en liten kjøretur (bare et par mil). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Oktober 1, 2007 Share Skrevet Oktober 1, 2007 Lever den tilbake på verksted snarest. Havari er DYRT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Havarerer bilen før den kommer seg på verksted så er det verkstedet (Tronrud) som skal få ta kostnaden med havariet da de ikke har gjort jobben skikkelig. Nå har verksmesteren selv anbefalt meg å kjøre noen mil for å komme meg til verkstedet, så da får jeg bare gjøre det. "Ufarlig så lenge ikke bilen fusker" sa han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Mysteriet med lekkasjen er oppklart. En pakning hadde kommet i klem da de monterte bunnpanna. Dette skal nå være fikset og olje fylt på. Så da får vi satse på at det ikke blir noe mer trøbbel fremover. For øvrig var det en fryd å få ny olje på automatkassa. Giringen ble langt mykere, luggingen på overdrive er borte, og sluringen er visket bort. Mistenker også at kassa ble nullstilt. Merket at bilen ble langt hissigere fra stillestående. Mens den tidligere kunne nøle litt og flyttet kreftene noenlunde tregt over på hjulene, flyttes nå kreftene langt raskere dit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 Hvor mye betalte du på dette ? Jeg fikk bedskjed at jeg ikke trengte bytte olje på min automatkasse, men etter at sviger's rasete (han har en 01 520 150 hk versjon) er jeg redd det samme kan skje med min. Hans bil har rullet 120 000 km min har rullet 128 000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Tror jeg betalte rundt 4500 kroner for dette. Da inkludert ny bunnpanne på automatkassa. Selve oljeskiften koster vel rundt 3000 kroner på merkeverkstedet. Livstidsolje er oppskrytt. Det har jo egentlig fungert fint på min bil. Den har trillet 318000 kilometer på samme olja i automatkassa, men nå våget jeg ikke lengre. Bedre å være føre var. Så skift olje regelmessig; det er mitt tips, selv om ca 120000 kilometer selvsagt er altfor, altfor tidlig for kasseras. Kasseras kommer vel også mye an på hvordan man behandler bilen. Min har vært holdt av skikkelige eiere opp gjennom årene og har fått alle servicer den har bedt om (dog ikke automatkasseolje før nå). Den har vært eid av opptil flere mekanikere og bmw-entusiaster, så jeg føler at den har levd et godt liv Og jeg satser på at den skal få seg et fortsatt godt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 ja, jeg synes også det var drøyt at kassa rasa på 120 000 Bilen hans er strøken og alle service er fult. Min er det bare dokumentert service til 70 000 km.. hmm.. tror jeg venter til sommeren. Raser kassa får jeg heler klage til forhandler jeg kjøpte bilen av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå