Lærlingen Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 Jeg skal kjøpe racingdekk (slicks) til min M3 E30. Men når jeg kikker på racingdekkene er de i tommer (tror jeg jeg). Finnes det en tabell som omformer dekkdimensjon fra tommer til standard betegnelse for dekk? altså fra 190/580R16= 205/55*16 (vilt eks.) Jeg vet hva jeg skal ha i standard dekk, greit å kunne vite hva det er i "racingformel" når jeg skal forhøre pris.
TOREBMW Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 helt vill gjetning men jeg tenker han vil ha bedre grep?
R Andersen Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 Det er jo greit, men hvis han skal kjøre med de på div treff, så er det stort sett ulovlig med slike dekk..
Lærlingen Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2007 Jeg skal kjøre Spesial Saloon i Norge, samt div. løp i Sverige. Jeg skal også ha et sett med "gategodkjente-slicks" for kjøring andre steder. Dekkene skal på en ren asfalt-racingbil. Men noen som har en tabell ?
bmw-320i Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 du kan jo prøve og rekne om da for ei tomme er jo 25.4mm så 10"dekk bir jo 255.4 dekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå