Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har en sperre på min E30 325i som uler en del. Har vært inne på koed å sett på rep.set til sperre. Vil dette trolig fjerne ulingen? Noe spesiellt jeg eventuellt må være klar over? Har aldrig hatt open en diff før så viss dette er en jobb for viderekomne så bør jeg nok melde pass :P

Skrevet

Til familiebanebil: Konstruktive innlegg du kommer med. Du tilførte samtalen meget mye.

Det er nok lagra som uler, vet ikke hva repp settet inngår men.

Skrevet

hehe:) jeg har fått en sinnsyk lyd i diffen min jeg også, regner med det er lageret til pinionen for lyden forsvinner når jeg gir på eller lar den gå på motorbrems...

Skrevet

så vidt jeg skjønte på linken din så er det repsettet bare lamellene, hvis det er det, så tviler jeg på at det fjerner ulingen, på bilen min var det en kombinasjon av slark mellom kronhjul å pinjong å gåene lagre.

jeg valgte å kjøpe diffbrems da jeg ikke så noen grunn

til å overhale en ræva 320 diff.

viss diffen din må shimses så tror jeg det trengs litt erfaring da det er veldig vansklig å få det riktig.

Skrevet

hvordan shimser man en diff? regner med at det er kron hjulet som shimses opp mot piniongen, men hvordan i hel... kompenserer dere for temperaturer osv? noen formel man skal følge? hvordan veit man at man har shimset en diff rett?

ligger bildet langt inne eller ute på diffen etter den er shimset opp rett? vist man shimser den opp slik at bildet blir så å si i senter blir jo det mye rare "klunke" lyder? eller?

noen som har bilder og forklaringer, ser liksom ikke helt for meg nøyaktig hva man shimser på, eller altså hvor dere legger shimsene....

med bilde mener jeg altså at når man har på hvit "pasta" eller blå engineers pasta, og dreier noen omdreininger, MED press, da ser man hvor "tannhjuls bildet" legger seg på kron hjulet, og går ut i fra det... correct me if I`m wrong...

beklager vist dette blir OT, men du er kansje litt intressert i dette selv, siden du kansje skal til å åpne diffen din, så tok motet til meg å la innlegget her, håper det går bra [-o<

Mvh

Roy

Skrevet

har flyttet sperre delen over i åpne differ noen ganger. har bare shinset på feelingen og det har blitt bra på 6 av 7 differ tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...