Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder facelift E30'er (87'-92') og gamletypen E34 (uten vanos)

Effektgevinsten vil variere fra stand på motor den blir kopplet opp mot selvfølgelig, så der kan ikke jeg gi dere noen dokumentasjonslovnad på hva bilen din vil dra ut. Men at du vil merke forskjell kan jeg garantere..

Alt fra 17Hk til maks 24Hk hadde motoren hvert fabrikkny, i følge produsenten.

Effektanlegg og powerfilter er anbefalt og ha på bilen for maks utnyttelse av chippen.. Bare for og ha nevnt det..

ECU nr. som gjelder for denne Chippen:

0 261 200 424

0 261 200 525 eller 0 261 200 526

Merke er forøvrig ST Racing, har solgt et par av disse før innpå her, ingen klager hittil.. :)

( Ja, den må loddes på.. )

Har foreløpig: 2 stk. Går for èn lapp + porto pr. Chip

PS: Disse Chippene er ikke døden selv, som mange andre chipper har vist seg og være. Disse Chippene reduserer ikke levetiden til bilen din.

Forutsier også selvfølgelig at du fyller med riktig drivstoff, som mange ikke har skjønt enda med 6'erne..!

Alle gamle 6'ere skal fores opp med 98'oktan og blytilsetning.

Irriterende og se folk som fyller 6'erne sine med 95' uten noe som helst blytilsetning.. :evil: Voldtekt av ventilene, og deretter evig tikking..!

Mvh: Aleksander

Skrevet

98 på en m20 ?! viste jeg jaggu ikke.. men når du sier det.. ventilene tikka etter jeg fikk den hjem til norge.. skjønte ikke hvorfor, men kan du begrunne svaret litt mer? muligens interissert i en chip, må bare se an lønna litt snart.

Skrevet

Hmm... Ligger vel noe i at forbrenningen blir bedre med 98' enn med 95', sliter mindre på ventilene.. Men Blytilsetning er et MUST for og hindre tikking. 95' fungerer vel, men 98' funker som det skal.

Med Chip MÅ du bruke 98' for og holde bilen frisk, bilen vil ha mer og tygge da vettu..

95' er for gressklippere... ;)

Skrevet

Okay får begynne å tanke 98 nu da :), men er blytilsetning lov hehe? tror ikke dem funer ut av det akkurat men alikavell.. bare lurte :) Takk for tipset! bestille en chip av deg så fort jeg får litt kr i kassa, fikk en uventet tlf regning :(

Skrevet

Ja, blytilsetning er lov.

De har bare sluttet og solgt "Super"-bensin på stasjonene.. Så vi med gamle 6'ere må inn på stasjonen og opp i hyllene for å finne en liten flaske med blytilsetning, og blande til vår egen Super.

Er merket opp på flasken hvor mye du skal blande i tanken etter fylling..

Koster 49,- for en "stor" flaske på Shell, tror jeg det var... ;)

Viktig for og slippe den jævla tikkingen..

Skrevet
Ja, blytilsetning er lov.

De har bare sluttet og solgt "Super"-bensin på stasjonene.. Så vi med gamle 6'ere må inn på stasjonen og opp i hyllene for å finne en liten flaske med blytilsetning, og blande til vår egen Super.

Er merket opp på flasken hvor mye du skal blande i tanken etter fylling..

Koster 49,- for en "stor" flaske på Chell, tror jeg det var... ;)

Viktig for og slippe den jævla tikkingen..

Hmm. er det derfor polkagrisen og ix min tikker oxo da tru? Begge er jo e-30 med m20b25 motorer.

Kanskje kuren er så enkelt som litt tillsettning i fuelen? Fyller jo bare 95 på de..

Skrevet

Ja, men riktig bruk av drivstoff hindrer bare tikking fra og oppstå..

Skal du få fjernet tikkingen, må du nok justere ventilhettene på nytt, faktisk kan bruk av god olje hjelpe på en del og..

Valvoline Max-Life f.eks har jeg hørt kan fjerne en god del av tikkingen hos hardt rammede 6'ere... Verdt et forsøk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...