fredriko Skrevet Oktober 3, 2007 Skrevet Oktober 3, 2007 Får opp beskjeder i instrumentpanelet om noe "oil level" greier at det minsker med olje på motoren elns, og noe "supension" greier, har ikke peiling på hva dette kan være, vil tro det er noen sensorer/følere som har tatt "kveld". Dette er da en 540ia touring 1994 modell, noen som kan hjelpe meg og forklare meg hva dette er for noe, eventuelt hvis det er noen sensorer som er gåen, om hvor disse sitter osv. Takker for svar
Anderslien Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Når det står oil level i displayet, betyr jo det at det er for lite olje på motoren. Har du peilet olja for å se at det er nok olje? Det med suspension advarselen vet jeg ikke... Betyr jo dempere, men merker fort om de er gåene
fredriko Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2007 Ja altså når har jeg ikke hentet bilen enda, har kjøpt den i teorien, skal hente den til helga men han som selger den sier at den oljemåleren er mest sansynlig gåen siden det er nok olje på den og at den viser varsel, samme med demper`ne bak, at de er ikke gåen men det er noe jordingsfeil med føleren elns.
S.Hafsmo Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 litt OT, men vi må få se bilder av redskapen etterhvert!
BoSJo Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 540'en kom da vist med EDC dempere også, gjorde den ikke. Sjek om der er olje nok på servo beholderen
Magge Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Er vel nivåregulerte bakdempere på den da. Det vil si du kan laste bilen ganske tungt bak, uten at den synker ned. Har det samme på min 535. Noen som vet hvor kontakten til denne ligger? sies den ligger bakpå broa. men ser ingen ting. Kommer av og til opp feilmelding med meg når jeg er ute å kjører. Tror det er dårlig kontakt i og med det ikke viser feilmelding hele tiden.
fredriko Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2007 Er vel nivåregulerte bakdempere på den da. Det vil si du kan laste bilen ganske tungt bak, uten at den synker ned. Har det samme på min 535. Noen som vet hvor kontakten til denne ligger? sies den ligger bakpå broa. men ser ingen ting. Kommer av og til opp feilmelding med meg når jeg er ute å kjører. Tror det er dårlig kontakt i og med det ikke viser feilmelding hele tiden. Ja akkurat det som skjer på denne jeg og har kjøpt, kommer ikke alltid, men ganske ofte. Tror det er en jordingsfeil elns, er ikke sikker
fredriko Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2007 Her er "gliset" mitt med supersprint eff.anlegg kn filter og chip, slissa/borra brembo skiver rundt hele bilen osv
Magge Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Fet den der. Dreiv å kikka på den selv. Hva gidde du for den? Gratis å sette i bakseter?
Paulus Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Er nok nivåreguleringa som har tatt kvelden... IKKE billig, mener nye oljedempere koster 6000 kr/stk. Blir nok billigere å plugge nivåreguleringa for så å kjøpe vanlig kompett senkesett. Hvis du kjører med mye tungt i bagasjen har du nok bruk for nivåreguleringa, ellers er det bare å kutte ut systemet med god samvittighet. Lykke til med go'bil ///P
S.Hafsmo Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Fin bil ja, så den ganske nylig på Autodb. likte spesielt felgene og effektanlegget! veit du hva slags chip som er brukt? evt. effekt med den chipen?
Anderslien Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Ser bra ut denne. Du får slenge opp noen bilder av den inni også. Men et spørsmål. Hvorfor har du ikke luftinntakene i fangeren som er originalt på den?
BoSJo Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Kan du ikke ta og skrive helt nøjagtigt hvad feilene er som kommer op på bilen. hvis det er Motorolje som er lav, da skal der vel stå "Engine Oil Low" eller "ölstand motor" Hvis demperene lekker og der begynder å bli lite Servo/Demper olje, da skulle der komme ulyder fra servo pumpen når du drejer på rattet. Mener å huske at der ikke er advarsel for lavt servo/demper olje niveau. Og det er ikke vanlig Servo olje som er på biler med niveau regulering, husker ikke hvad det heter, hør med BMW. Vanlig servo olje skal etter sigende vere med til at demperene tar kvelden før tiden. Er et prosjekt i gang med å reparere EDC dempere i på m5board.com men der gjenstår litt testing.
fredriko Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 Takker meget for så stor interesse for desse "frustrerende" problemene mine, det som kommer opp etter jeg har kjørt en stund "ca 10-15" minutter så kommer det en beskjed i insttrumentpanelet der står den som følger "-suspension leveling+" og så kommer det "-Trailer light+" jeg får ikke brukt kjørecomputeren min pga desse meldingene mine, så piper det noe j*** Vet ikke hvilken chip som står i den, men bilen skal ha 312hk og 453Nm, så det drar RIMELIG godt unna Ps: frontfangeren er bytta, det er ikke den orignale som står på nå. Takker for svar
Jonass Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 litt o.t men fikk du med de gule frontlyktene?? prøvd og kontakte han du kjøpte bilen av men fikk ikke tak i han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå