fredriko Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 litt o.t men fikk du med de gule frontlyktene?? prøvd og kontakte han du kjøpte bilen av men fikk ikke tak i han. Ja jeg fikk med gule hovedlykter og gule grøftelykter
fredriko Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 Selge til meg? Det går sikkert bra tenkte ikke jeg skulle bruke dem alikevel, men hvor mye vil du gi ?
BoSJo Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 der står den som følger "-suspension leveling+" og så kommer det "-Trailer light+" Suspension Leveling er jo self. noe med bak demperene, Trailer light er el koplingen til Henger festet. Jeg vill sjekket kablerne som går inn i karosseriet-ut til demperene og hengerfeste. Disse skulle vist vere bundet sammen på biler med Niveau Regulering, og det skulle også vere et kjent problem at dem knekker i det område der. Det skulle vere ganske tet på der de gør inn i karosset.
fredriko Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 Takker meget for et svar jeg håper er sannheten, fikk beskjed av han jeg kjøpte bilen av at det var 99% et jordingsproblem, så jeg tenkte akkurat tanken. Men den kabelen går vel fram til styreenheten (hjernen) ikke sant ? Men hvis det er tilfelle, betyr det at bakdemperne mine ikke er funksjonelle, eller virker de sånn som de skal ? Men det er ikke tilhenger feste på bilen, det følger med et avtagbart et, men kan jeg på en eller annen måte får bilen til og "ignorere" beskjeden?
BoSJo Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Veit ikke helt hvor kablerne går hen, men på M5 hvor det er EDC, der sitter EDC hjernen vist nok i højre side i bagage rommet (Set stående bak bilen), bak polstringen der. EDC kablerne går da self. ut til hver demper og gir signal til og styre ventilerne, men mener også at der går noen videre op til hjernen i fronten (Ikke helt sikker), men dem til henger feste må da fortsett til fronten, for de må da absolut gå til lys kontrol modulet som sitter i sikringsboksen fremme. Nu er det ikke EDC på din, kun Niveau regulering så alt er mere eller mindre gisninger her!!
fredriko Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2007 Ja det er godt mulig, må nesten ta en titt på det i morgen. skal gi tilbakemelding om hva jeg "finner"
Grasatfahrer Skrevet Oktober 10, 2007 Skrevet Oktober 10, 2007 Noen 540er ble levert med EDC dempere også .. Dette sjekker du fort ved å røske opp baksetet .. Bakenfor batteriet skal der være en boks merket EDC . Der er også en under kanten fremom batteriet. Ellers vil jeg ha sjekket olje nivået på servo tanken. Når det gjelder jordinger , så kan de lage mye krøll på desse bilene. Sjekk jordingene på batteriet først . Batteri til kaross og videre ( her er det en luke fremfor batteriet ut mot kupeen. Ellers er der jording mellom motor og kaross på høyre side fremme. Annet som kan være vært å sjekke er ledningene som ligger på venstre side når du åpner bakvinduet på bakluka. Og sjekk hvordan hengerfeste er koblet til .
fredriko Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2007 Ja det går noen ledninger innfor ruta oppe til venstre på bakluka, de ser mildt sagt j*** slitt ut, men det er jo sikkert ledningene til bakviskeren osv, ikke vet jeg, men jeg fikk vite at olje sensoren er det ikke noe og gjøre med for den hadde tatt kveld da en tidligere eier hadde kjørt i grøfta med bilen og hadde ødelagt oljesensoren på ett vis. Etter dette uhellet så har bilen blitt fikset opp igjenn, da hadde tidligere eier bare lagt en plate i hullet der olje sensoren skulle være, så i praksis så er det ingen olje sensor, men noen som vet om jeg kan få "ignorert" denne beskjeden i dashbordet på ett eller annet vis ? har sjekket oljestanden, og det er ikke for lite eller for mye olje på den
Grasatfahrer Skrevet Oktober 10, 2007 Skrevet Oktober 10, 2007 Okay.. men vær klar over at dårlige jordinger kan gi utlsag på mange forskjellige alarmer uavehngig av hvor jordfeilen ligger. Uansett er ledningene ved bakluka et nokså vanlig problem For å fjerne oljealarmen må du nok først lokalisere pluggen som gikk til sensoren. Så spørst det om den lyser når kretsen blir brutt eller når den blir åpnet. Men det finner du jo fort ut .
fredriko Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2007 Ja skal prøve litt på det idag. Takker for hjelpen
BoSJo Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Og så kjøp deg ny/brukt bunnpanne og Olje niveau føler, er litt kjedelig å ikke få varsel hvis der er for lite olje på maskinen!!!
fredriko Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 Ja tenkte på det, sitter litt i saksa der, men noen som skal selge bunnpanne til denne type motor ?
steinbra Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Er nok nivåreguleringa som har tatt kvelden... IKKE billig, mener nye oljedempere koster 6000 kr/stk. Blir nok billigere å plugge nivåreguleringa for så å kjøpe vanlig kompett senkesett. Hvis du kjører med mye tungt i bagasjen har du nok bruk for nivåreguleringa, ellers er det bare å kutte ut systemet med god samvittighet.///P Hvordan gjør man dette? Jeg har faktisk nivåregulering på min 520 touring, og den høyre er lekk. Bruker ikke merkeverksted, og de ellers flinke gutta der viste ikke hvordan man gjorde dette da jeg foreslo det. Så jeg lova å undersøke litt. Er jo grunker å spare, både nå og i fremtida. Men hvis det henger sammen med servosystemet så kan det jo ikke være bare enkelt? Har fått durelyder i servoen som jeg ikke har skjønt noe av før jeg leste på forumet her at det kan være konsekvens av lekkasjen i demperne bak. Blir svært takknemlig for tips og råd her altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå