oro2 Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 (Endret tittelen etter at jeg fant ut hva problemer var) Hei, Har en E36 316i 97 mod. Det er noe galt med venstre vindu forran. Vinduet dette ut av den bakre vinduslisten. For å få det skikkelig igjen må jeg ta det opp centimeter for centimeter og mellom hver gang må jeg dytte det bakover inn i listen. Ser ut som vinduet kanskje er løst (fra vinduisheisen??). Dette har også ført til at gummilistene rundt vinduet er blitt litt ødelagt. Er dette noe som er lett å fikse selv, og er det noen som har peiling på hva det vil koste å få det gjort på et verksted? Har spurt Snapdrive, men de sa jeg måtte gå til merkeforhandler med det. I tillegg har jeg litt problemer med samme døren. Den innerste delen (som er festet med plastklips) løsner hele tiden. Har byttet ut de klips som er ødelagt, men den løsner likevel. Det er et par av festene til klipsene som er knekt av. Bør jeg bytte hele innsiden av døren da?
RobertN Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Når det gjelder vinduet, er vel egentlig ikke dette no stort problem og fikse. Hadde lignende problem med min e-36 og da tok jeg opp døra og riktig nok hadde den hopppet løs fra skinna på vindusheisen. Det som var problemet her var at den plast klipsen som holder skinna fast i heisen hoppet ut hele tida. Jeg bytta da bare ut denn plast klipsen og satt en stål splint i mellom slik at den ikke skulle hoppe ut igjen.
oro2 Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 Så vidt jeg kan se, så henger vinduet godt fast i heisen på begge festene. Det virker som om den fremre delen av heisen ikke løfer like mye som den bakre, og det fører til at det blir skeivt når det kommer mer enn ca 10 cm opp. Noen som vet hvordan man kan justere/stramme dette? Angående dørpanelet: Jeg tror jeg fant ut av det. De to skruene som er bak dørhåndtaket var ikke skrudd i. Håper det henger bedre fast når jeg fåt kjøpt en ny skrue.
jensemann23 Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 eller du kan prøve å justere den armen som står på skrå ned mot bakkant av døren (inni døren). Den har et lite spor i seg , så det skal gå an å justere der. Det var skeivt på min og, inntil jeg justerte den. Presset den ned for å få vinduet inntil.
oro2 Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 Var det skeiv samme vei på din også? Altså slik at vinduet kommer på utsiden av listen som er i bakkant av vinduet.
jensemann23 Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 http://img254.imageshack.us/my.php?imag ... 232pz8.jpg Det er den arma som står på skrå ned mot venstre her
oro2 Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 Takk. Den la jeg merke til sist jeg var inni døren. Husker du hvilke skruer du måtte løsne for å justere den?
jensemann23 Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 er bare en skrue, i enden av den "armen", der den er festet til døra. Du ser det med en gang
oro2 Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2007 Tror det skjedde en liten glipp her, eller så var det sånn fra før. Nå er i hvert fall vinduet hoppet utav styreskinnene slik at jeg måtte fjerne den bakre skinnen for å få vinduet lukket igjen for natten. Fikk heldigvis lukket det ved å få det inn igjen i den fremre styreskinnen og støtte på baksiden selv. Tror kanskje jeg justerte den styrearmen feil vei første gang, slik at vinduet kom alt for langt frem. Er det noen som vet om det nå bør gå fint å bare sette det inn i den fremre styreskinnen, og så sette på igjen den bakre skinnen uten å løsne vinduet fra heisen. Det ser fortsatt ut som om de to festene i bunnen av vinduet henger godt fast, og vil helst ikke løsne disse med mindre jeg må.
oro2 Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2007 Fant ut at selve heisen var knekt av. Grunnen til at jeg ikke så dette før er at bruddet var rett bak den hendelen man åpner døren med fra innsiden. Merket at den virket litt løs, men tenkte ikke på å fjerne hendelen før nå. Så da må jeg altså bytte den. Er det noen som vet om noen bra guider for hvordan man demonterer og monterer vindusheisen med bilder?
Mikke1981 Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 Kan godt hende du finner litt hjelp her http://autopower.se/
oro2 Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2007 hva er knekt? Selve rammen til heisen? Ja. Har prøvd å vise det med dette bildet. Bruddet er ca der den røde streken er (bare at det er bak det svarte håndtaket man åpner døren med)
oro2 Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2007 Kan godt hende du finner litt hjelp her http://autopower.se/ Takk. Fant ikke noe om akkurat det jeg lurte på, men fant en del andre nyttige guider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå