Gå til innhold

Bytte vindusheis (E36)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde samme sprekken selv på min vindusheis, venstre side. Har et dårlig bilde her som viser hvordan jeg fikset det:

vindusheis_fix.jpg

Det jeg gjorde var å feste et patentbånd inn med skruen rett over sprekken. Deretter drillet jeg et hull bak (utenfor) sprekken, ca 3-4mm innenfor det passende hullet i patentbåndet. Så løsnet jeg skruen innerst, festet patentbåndet ytterst der jeg borret hull, og strammet innerste skruen igjen. Da gikk sprekken sammen.

Skrevet

Takk for tipset. hvis jeg ikke finner en rimelig heis, kan det være jeg forsøker din metode i stedet. Det kostet 1000 kroner for en ny original.

Hva bruker du for å sku løs de skruene som heisen er festet med?

Jeg syns det så ut som en slags engangsbolter.

Skrevet

dette var en nyttig tråd... har AKKURAT samme problemet selv! vinduet går utav listen i bakkant av vinduet og ødelegger listen :P tok av dørtrekket mitt for en stund siden, men ble ikke noe klokere :-D

Skrevet

Okei, takk.

Vil dere anbefale å bytte heisen, eller å prøve å reparerere den?

Jæger sentrum skulle ha i overkant av 1000 kroner for en ny, men jeg kan vel sikekrt finne noe brukt også.

Her er et bilde av min skade:

dsc00001zg9.th.jpg

Skrevet

Her er bilde av min etter at patentbånd er satt på. jeg brukte dobbelt bånd for at det skal holde ekstra bra. Det ser fortsatt ut som heisen gir litt etter, siden den ikke er like stiv som den skal være, men vinduet går nå ikke utenpå vinduslisten :) Som dere ser har jeg borret et ekstra hull til høyre for sprekken, for å feste et til patentbånd der for å stive det opp. Det gikk ikke med den skruen jeg hadde, fordi heisen her skal passere på baksiden. Må i så fall finne en skrue med et hode som ikke stikker mer ut enn et par mm.

dsc00569hx5.th.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...