Gå til innhold

Lekkasje i kjølevæske og problemer med varmluft i kupe

oro2
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har to problemer med som jeg kanskje tror kan henge sammen.

Under vinduene i kupeen kommer det kun varmluft ut (når bilen er varm så klart). Samtidig tror jeg at det lekker kjølevæske et sted, siden jeg har etterfyllt et par ganger i det siste.

Skrev et innlegg om varmluften tidligere, men har enda ikke fått sjekket spjeldene. Her er det: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=56484&highlight=

Er det sannsynlig at disse to symptomene henger sammen, og hvordan går jeg i så fall best frem for å feilsøke? Hvordan ser jeg hvor det lekker?

(har oljelekkasje også, hvis det kan være relevant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva som skjer når man skrur på denne knappen?

bleuavus1136928262tof18pw9.th.jpg

Er det luften som blir ledet utenom radiatoren på varmeapparatet, eller er det kjølevæsken som ikke slipper inn til radiatoren på varmeapparatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter å svare meg selv her. har et nytt spørsmål.

På baksiden av den enheten som er på bildet over var det kun vaiere ut fra de to bryterene på siden, mens det fra den i midten er en ledning. Det tyder jo på at det ikke er et luftspjeld. Har lest at noen har måttet bytte det som kalles "heater valve", altså det som regulerer om det skal gå kjølevæske inn på varmeapparatet.

Er det noen som vet hvor dette er på en E36 (97 modell)?

I en bok jeg har står det at det skal ligge inntil brannveggen, men jeg vet ikk helt hvordan det ser ut, så jeg fant det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått fikset det med varmen, men vet ikke om det lekker enda.

Hvis andre skulle ha problemer med det samme, så kan jeg forklare hva jeg gjorde:

Problemet var den kranen/spjeldet som bestemmer om kjølevæsken skal komme inn på varmeapparatet. Jeg skrudde den av, skylte den, og satt den på igjen. Da virket det. Må være noe som har satt seg fast eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...