Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kunne sikkert funnet mye om dette om jeg hadde giddet og søkt, men... :roll:

har fått AE ringer til ettermontering på min e46. Tenkte bare jeg skulle spørre her om noen tips eller om det er noe jeg må passe på? Har en lei tendens til å ødelegge mer enn jeg trenger når jeg skrur bil :oops:

Og hvor kobler jeg dem på? kjørelys? parklys? grøftlys?

Ser for meg det er best å koble dem på parklys, for dem lyser vel hele tiden? kobler jeg dem på kjørelys så får jeg vel ikke den grøftlys-AE komboen? grøftlys er vel bare dumt, for da Må jeg jo kjøre med grøft for at AE skal lyse?

Og er det best å koble dem på i tillegg til parklyset eller istedenfor parklys? får vel best effekt om jeg kutter ut det parklyset?...

Takker for svar!

Skrevet

fin bil du har`, farlig lik min :wink:

koble på parklys, å la pærene til parklysa stå i i tillfelle kontroll

(les ; sur politimann)

hvis du har problemer med destruktive fingrer så vær forsiktig med klipsa til lyktene. jeg knakk et par :wink:

Skrevet

ja, meget fornøyd med bilen :D

Koble de på parklys ja, da slår de seg på når jeg setter lysbrytern i park? men det hadde jo vært fint om de gule, gamle parklyspærene ikke hadde lyst også da?.. Ser Ovex i linken over her skriver noe om feilmelding og div. om du plukker ut pærene.

Er forøvrig et sett fra GS til ca. 1100,- Noen som har erfaringer med disse?

Skrevet

Har fiksa en liten bryter på mine lykter. Den veksler imellom parkpæra og angeleyes :)

Har ikke fått bruk for den enda, bortsett fra når ene AE ringen røk, men man vet jo aldri? :wink:

Skrevet

liker at det er litt cleant og ryddig jeg da, synest ikke noe om ekstrabrytere og uorginale effekter igrunn, men. Helst skulle jeg hatt orginale bi-xenon lykter med orginale AE. Men ikke vet jeg om de finnes og isåfall så koster det jo ei halv årslønn!

Skrevet

nei nei nei gutter hør her :P

du trenger ikke noen bryter :wink: . Koble rett på parklys ledningen, men sett i pærerholdern og pæra tilbake i hullet sitt. ( da blir det tett )

AE ringene vil da lyse slik som de gamle parklysa gjorde før( hele tiden, i park,og med kjørelys) Da slipper du bryter =)

Skrevet

Hallo da!

Vet jo at du ikke trenger noen bryter :P

Poenget var at hvis det skulle bli noe problem av et eller annet slag, så knips - Parklys!

Bryteren står bakom lykta, så den vises ikke i det heletatt.

Er også stor motstander av ekstrabrytere i biln fra mekonomen for å si det sånn :)

Skrevet

kobler jeg de boksene (ballast, releè?..) rett på ledningen som kommer inn på parklyset da eller? De boksene skal jo ha strøm, pluss og jord. i andre enden er det to kontakter, de skal til AE, to ringer i hver lykt.. på den DIY'en så henta han strøm fra hullet der batteriet ikke er. hehe. er jo en pluss kabel der..

mulig jeg er helt på jordet her nå, men det er jo derfor jeg spørr... :roll:

Skrevet

Om det er rele med i kittet Tar du den + til orginale parklys inn på releet, som styrestrøm, å ei ledning fra batteri via rele å inn til AE, slik at når du vrir på tenninga legger releet inn å strømmen til AE går rett fra bateriet, slik at du ikke får noe spenningsfall eller for stor strøm i ledninga frem til bryteren inni bilen ;)

Skrevet

tror ikke de boksene som følger med er releè egentlig. det er to ledninger på de boksene og de skal ha + og -

i andre enden av boksene skal jo kontaktene gå til ringene..

ser for meg at jeg kan bruke + og - som går inn på hver parklyspære jeg, rett på boksene, men det er ikke sikkert det går?

Skrevet

Om det ikke er rele er det bare å koble på ledningene til parklys, å prøve å se, er jo ikke rare strømmen de AE trekker så tviler får det blir noe problem :D

Skrevet

jeg har koblet ae ringer på min e46, du klipper av lednigene til parklysene å kobler de direkte til ledningene som kommer fra boksen til ae ringen, + og -. er meget enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...