Attila Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Hei, jeg har en 89' 525 12v som jeg må bytte topp på. Har en ok 525 12v motor for hånden til 3k. Det sier seg selv at er billig, men når jeg først skal ut med litt penger, så lurer jeg på å legge i litt for å få noe som går litt bedre. Er det noen motorer som er greie å få inn i en slik bil jeg har? Har lyst på 24v, men det er en ganske vanskelig operasjon så vidt jeg har forstått? Har også vurdert m30b30-35. Noen som har gjort noe liknende som har råd/tips om hva jeg kan gjøre for en billigst mulig penge? Trenger ikke 300hk og turbo, men gjerne noe som går litt friskere enn de late 172hk som sitter i fra før. Finnes det noe bedre topp? Tar imot alle tips med takk, og om noen har noe de vil selge meg, kan de bare sende PM.
mistabeen Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 m50b25 er en fin ting Blir vel å bytte ledningsnett og hjerne, men da har du en pålitelig og morsom maskin
BoSJo Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Jeg byttet fra M20B25 til M50B25. Må self. ha motor med lednings nett og hjerne. Lage et adapter stik til X20 motor kontakten (Den svarte runde ved diagnose stikket) Hjerne til automat kasse + ledningsnett fra kasse op til gaervelger og videre til hjerne (i højre fot panel) og videre ut til motor hjerne boksen, Gear velger fra M50 bilen + gear modus velgeren, hvis det altså er automat. Manuell veit jeg ikke, men da tro jeg faktigst at du kan bruke de ledninger som allerede ligger der. Mellomaksling, diffen passer....eller det virker hvertfall. Så må du også ha med alle opheng til automat kassa, ikke kun gummi, men alt metal som skrues i karossen. Gear velger kablet (stål wire) må du også ha. Hvis du vil ha lednings nettet som går ved torpedo veggen festet ordentligt og pent som det originalt er på M50, da må du ha med torpedo plata fra M50'en + kabelbakken (plasten som kablerne ligger i) Er forskjell på skruene her! Dette fannt jeg først ut av da jeg skulle feste kabel bakken, og måtte bytte denne plate mens motoren sto i....tror du det var trangt eller!! Så er der et par ledninger fra X20 kontakten som du må legge over i boksen hvor MotorHjernen sitter, bla. ABS, men er vist kun 3 ledninger totalt hvis jeg husker korrekt. Komplett M50B25 eksos anlegg må du også ha. Et par ekstra M20 og M50 X20 stik for å lage adapter stikket. Det bedste er å ha en komplett donor, da er du sikker på at du har alt. Jeg kjøpte en tysker til en veldig billig peng Har alle diagrammer og slikt, så spør du pent kan jeg sikkert hjelpe deg Ps. Har sikkert glemt et par småting, men dette er ganske muligt å bygge......jeg fikk det til, og det er første gang jeg mekker noe seriøst bil. Har aldrig motor ute av bil før dette.
BoSJo Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 og forresten, M50 er bare såååååå mye deiligere å kjøre med end M20. Mye bedre motor gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå