Joe Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Fikk en 2er på bremserørene bak. Det er de rørene helt til sist som kobles in til bremse slangen det gjelder. De var brune av rust, men etter at eg jekket opp bilen senere og kjente på rørene, så eg at det var kun på overflaten. Det brune bare flaket av akkuratt som gamal maling. Ellers er røret helt fin til tross for at den e litt brunfarget. E de lov å bare pusse den ned for å så spaye på med litt tectyl ? Tror du bilen vil få anmerkning for dette ? Eller e det slik at man må skifte til nye ?
Bimmerlars Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Du skulle ikke hatt mangel hvis røra er som du beskriver, selv om det egentlig er opp til kontrolløren å bedømmen.. Er grenser på hvor streng man skal være. Puss og legg på tectyl
Ole@Automote Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Mye skjønn ute å går på eu ok, ikke alle som veit hva de driver med heller. Jeg har også fått annmerkning på det samme, men når jeg tok ned røret og skifta så var det helt fint under all dritten som hadde samla seg på det.
ØyvindB Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 kontrollen av bremserørene skal bare være visuell. De skal ikke skrape på dem. Spray eller mal på godt med tectyl hvis de er bra!
Bimmerlars Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Står vel ikke noe om at man ikke har lov til å røre røra på kontroll? Kommer jo ikke til å få kontrollert dersom de er nedlessa i gammal gjørme
ØyvindB Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Står vel ikke noe om at man ikke har lov til å røre røra på kontroll? Kommer jo ikke til å få kontrollert dersom de er nedlessa i gammal gjørme Jeg ble dette fortalt av en svært erfaren bmw mekaniker som driver eget verksted. Det samme gjelder bremsebelegg, hvor man ikke skal ta av hjulene for å sjekke. Han hadde nå iallefall fått den beskjeden fra trangsynet
Bimmerlars Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Skal ikke ta av hjulene for å sjekke bremsebelegg nei, det stemmer. Skal bare se at det er belegg igjen. Dette er også et punkt som er opp til kontrollør. Dersom man ser at belegget har løsna fra klossen og at det er nesten ingenting igjen kan man gi mangel. Men at man ikke får skrape og sjekke hvor dyp rusta på røra er synes jeg hørtes rart ut. Må sjekke på mandag
L-V.H Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 man ska seff skrape og sjekke om det er gravrost. er det ikke det kan man nevne til kunde at dei kan pusses.. . du kan måle skivene vist du føler dei ser slitte ut. men du tar aldri av noge på ein eu kontroll..
RoaldJ Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Ved PKK-kontroll, eller Periodisk Kjøretøy Kontroll som det heter i Norge som ikke er med i EU, skal ingenting demonteres.. Bremserør skal kun skrapes på om gravrust misstenkes.. Det samme med rust i bærende konstrukson og karross... Så om det ikke er gravrust på røra dine, så er det bare og gå over med pussepapir og tectyl...
Inline six Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 hvorfor ikke bare skifte røra med en gang? Er snakk om trafikksikkerhet. Når du først har skifta til kobbernikkelrør så slipper du å tenke noe mer på d
steinar84 Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 jeg tar gjerne av et hjul på en eu kontroll om jeg er i tvil. ikke alltid like lett å se innerklosse for eksempel. og det er somregel den som er slitt.. rust på bremserør er 2. uansett om det er overflate elle gravrust. men om det bare er overflate puss og ha på rustomvandler spray over med tectyl
Joe Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2007 takker takker for svar ! Men eg lurer på; hvis eg nå gjør som dere sier og pusser og sprayer på tectyl. Vil ikke de merke seg dette på 2. kontroll i og med at det står på mangel lapp at:" bremserør bak er svekket p.g.a. rust angrep " ? Vet ikke helt ka eg skal gjøre. Regner med at det skam dyrt å skifte på verksted siden det er så mye som må taes av for skifte røret . Har nå pusset vekk det brune og nå er røret svart igjen, er dette et bra tegn ? Den er svart men ikke like blankt som de andre bremserørene.
Bimmerlars Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Tror faktisk jeg ville tatt etterkontrollen et annet sted, da de virka pirkete der du var, med mindre røret er værre enn du sier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå