Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De vil sjekke at du har byttet til nye rør ja,Bytt til nytt så slipper du enda en etterkontroll,så lenge det ikke er gravrust på dine rør så blir de jo enklere å demontere,du gjør det fort selv på en kveld.De sjekker at rørene skal holde minst 2 år frem i tid så de har nok bedømt at de må skiftes.

Skrevet
De vil sjekke at du har byttet til nye rør ja,Bytt til nytt så slipper du enda en etterkontroll,så lenge det ikke er gravrust på dine rør så blir de jo enklere å demontere,du gjør det fort selv på en kveld.De sjekker at rørene skal holde minst 2 år frem i tid så de har nok bedømt at de må skiftes.

Dette er feil. Den skal være i orden når kontrollen tas. Hva som kan skje senere gis f. eks som en kommentar til kunden, men får ikke mangel pga. at kontrolløren tror at bakstillinga detter av rundt juletider

Skrevet

Jeg spurte på verkstedet hvorfor jeg måtte bytte rør som så ok ut,fikk svar at skjer det en ulykke pga røket bremserør frem i tid så kan verkstedet få en smell pga rør ble godkjent,men mange verksteder skal man ikke stole på,de tjener jo penger på det,så du har sikkert rett.

Skrevet

å måtte bytte et rør som ser tillsynelatende bra ut på en eu-kontr. er bare tull..

kontrollen skal bedømmes i den stand bilen er pr. dags dato kontrollen utføres, og som bimmerlars sier, ikke 2-3 mnd etter kontrollen er tatt.

MEN, det er da ingen som kan nekte et verksted å advare kunden om at f.eks br.røret bør byttes/utbedres senere pga f.eks. veisalting i norges land kan forværre "skaden"

Skrevet

takker takker igjen for så mange svar ! :D

Men... saken e at eg fikk 2er feil og ikke 1er. Dvs. dette er mer enn en advarsel, men nærmere en beskjed om å skifte ?

Ok. Hvis eg nå bestemmer meg for å skifte hele bremse fram til hovedsylinderen, går det an å skjøte rørene ? Er det lov ? Prøver å slippe å ta av alt under bilen vettu .

Det som er KJIPT er at verkstedene skal ha seg BETALT i HAUGEVIS når det gjelder skifte av bremserør når disse verkstedene mener selv at de må være PIRKETE på disse delene. Det burde vært en lov her i Norge som begrenser prisnivået på reperasjon av sikkerhetssystemer.Samtidig skal prisene være standard og ikke forskjellige fra verksted til verksted. Da blir det jo lettere for privatpersoner og tryggere norske veier. Komplett, absolutt, enkelt og greit ---> LOGIKK ! Bare min mening.. :sly:

Skrevet
Det burde vært en lov her i Norge som begrenser prisnivået på reperasjon av sikkerhetssystemer.Samtidig skal prisene være standard og ikke forskjellige fra verksted til verksted. Da blir det jo lettere for privatpersoner og tryggere norske veier. Komplett, absolutt, enkelt og greit ---> LOGIKK ! Bare min mening.. :sly:

Da vil du altså ha ett snitt av prisene som er idag ?

Merkeverksted- Grisedyrt

Kjedeverksted - Middels

Bakgårdsverksted - Billig

Er det ikke lettere å bare gå til ett billig verksted, enn at de dyre blir litt dyrere, og de billige dyrere?

Dusteforslag :shock:

Skrevet
takker takker igjen for så mange svar ! :D

Men... saken e at eg fikk 2er feil og ikke 1er. Dvs. dette er mer enn en advarsel, men nærmere en beskjed om å skifte ?

Ok. Hvis eg nå bestemmer meg for å skifte hele bremse fram til hovedsylinderen, går det an å skjøte rørene ? Er det lov ? Prøver å slippe å ta av alt under bilen vettu .

Det som er KJIPT er at verkstedene skal ha seg BETALT i HAUGEVIS når det gjelder skifte av bremserør når disse verkstedene mener selv at de må være PIRKETE på disse delene. Det burde vært en lov her i Norge som begrenser prisnivået på reperasjon av sikkerhetssystemer.Samtidig skal prisene være standard og ikke forskjellige fra verksted til verksted. Da blir det jo lettere for privatpersoner og tryggere norske veier. Komplett, absolutt, enkelt og greit ---> LOGIKK ! Bare min mening.. :sly:

Er jo bare å legge røra på utsida med klemmer.. Så lenge røret ikke ligger inntill karosseriet og det ser forsvarlig montert ut er det greit. Ja, det er lov å skjøte

Skrevet

Øyvind Berg,

Det eg mente med standard pris var at man skulle ha hatt en fast pris på reperasjon på systemer som er kritiske for sikkerheten. Slik som bremser og styring. Kritiske mener eg om systemer som kan kutte helt plutselig under kjøring. Dermed blir det lettere for privateiere å forholde seg til reperasjonen. De trenger ikke å grave og snoke etter den billigste og kanskje farligste måten å reparere på.

Skrevet
en fordel å kunne skru ja.. :D få en kompis til å skifte røra svart for deg trygt sjapt å billig :D

Hvor mye vil du ha for å gjøre jobben da ? :wink:

Eg har nå pusset rørene og penslet de med tectyl. Ser jo som ut ny. Røret var jo solid under overflate rusten som eg pusset vekk. Ka e det slik at mekanikerne kun SER på røret når de tar en vurdering ?

Når litt overflate rust under malingen på røret forekommer, så begynner malingen å flasse av. Tror det var dette som var grunnen til at røret så stygt ut kontrollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...