Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som hvet hvilken topp til M20 motorn.

Har hørt at 885 toppen til m20b25 er sterkest, og noen sier at toppen til

m20b20 er den sterkeste... litt hjelp her :-k

Skrevet

b20 toppen er vel den "sterkeste". grunnet mere gods. Men det er bedre "flow" i b25 toppen.

Skrevet
okei.. så jeg burde bruke b20 toppen på turbo og b25 på NA?

Høres lurest ut det ja, men folk har jo 600+hk med B25 topp også, da med sveisa kjølekanaler. Spørs hvor store restriksjonene er i B20 toppen kontra B25 og hvor mye effekt du er ute etter

Skrevet

B20 er vesentlig "trangere" i kanalene, og du må ta ut mye spon for å kompansere flowratioen som B25 toppen leverer.

Det er noen som har gjort dette på PPF forumet, så du kan jo høre der (pure-pf.com).

Jeg ser ikke poenget med B20 topp. En sveisa 325 topp har vist seg å være meget holdbar.

Skrevet

Jeg ville helt klart gått for 885 topp med sveisede kjølevannskanaler. Koster ikke stort å få de sveiset. Garrasjen her på forumet sveiset for meg. Jeg betalte litt over 2000kr, da inkludert planing av topp.

Skrevet

jeg har en b25 blokk liggende jeg tenkte å overhale med smidd innmat i løpet av vinteren og overladde, håper vel med å hente ut 350-400HK..

kjøpte nettopp en 885 topp, så jeg bare lurte på hvordan av toppene jeg har som jeg skulle bruke...

kunne jeg få noen tips om hvordan jeg får tak i noen som sveiser topp?

eller om jeg burde bruke ppf i sverige??

takker for svar :wave:

Skrevet
jeg har en b25 blokk liggende jeg tenkte å overhale med smidd innmat i løpet av vinteren og overladde, håper vel med å hente ut 350-400HK..

kjøpte nettopp en 885 topp, så jeg bare lurte på hvordan av toppene jeg har som jeg skulle bruke...

kunne jeg få noen tips om hvordan jeg får tak i noen som sveiser topp?

eller om jeg burde bruke ppf i sverige??

takker for svar :wave:

Autotrim i trondheim sveiser vel.. Ellers kan du sikkert få ppf til å gjøre det, men blir vel sikkert litt i frakt til sverige tur/retur...

Skrevet

skal du ha ut mye effekt så bør en kjøpe helt ny Topp

eg har prøvd både 325 topp og 320 med samme utfall...sprekker like fort.så eg bruker kunn nye topper nå.er mye billigere enn og bytte topp hele tiden.

har nå en helt ny Kolberscmidt/Bmw topp på min bmw med 805Hk...funker kanon

Skrevet
skal du ha ut mye effekt så bør en kjøpe helt ny Topp

eg har prøvd både 325 topp og 320 med samme utfall...sprekker like fort.så eg bruker kunn nye topper nå.er mye billigere enn og bytte topp hele tiden.

har nå en helt ny Kolberscmidt/Bmw topp på min bmw med 805Hk...funker kanon

Har de sprukne toppene dine vært sveiset? Jeg har fortsatt ikke hørt om noen som har hatt problemer med at toppen har sprukket når den har vært sveiset. En ny topp koster rundt 13k hos gs. Får den sikker noen lapper billigere hos koed, men uansett så koster en ny topp flesk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...