steingal Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Jeg lurer på om det er noen som hvet hvilken topp til M20 motorn. Har hørt at 885 toppen til m20b25 er sterkest, og noen sier at toppen til m20b20 er den sterkeste... litt hjelp her
Gjest Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 b20 toppen er vel den "sterkeste". grunnet mere gods. Men det er bedre "flow" i b25 toppen.
steingal Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2007 okei.. så jeg burde bruke b20 toppen på turbo og b25 på NA?
Bimmerlars Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 okei.. så jeg burde bruke b20 toppen på turbo og b25 på NA? Høres lurest ut det ja, men folk har jo 600+hk med B25 topp også, da med sveisa kjølekanaler. Spørs hvor store restriksjonene er i B20 toppen kontra B25 og hvor mye effekt du er ute etter
oddis Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 B20 er vesentlig "trangere" i kanalene, og du må ta ut mye spon for å kompansere flowratioen som B25 toppen leverer. Det er noen som har gjort dette på PPF forumet, så du kan jo høre der (pure-pf.com). Jeg ser ikke poenget med B20 topp. En sveisa 325 topp har vist seg å være meget holdbar.
Gjest Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Jeg ville helt klart gått for 885 topp med sveisede kjølevannskanaler. Koster ikke stort å få de sveiset. Garrasjen her på forumet sveiset for meg. Jeg betalte litt over 2000kr, da inkludert planing av topp.
steingal Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2007 jeg har en b25 blokk liggende jeg tenkte å overhale med smidd innmat i løpet av vinteren og overladde, håper vel med å hente ut 350-400HK.. kjøpte nettopp en 885 topp, så jeg bare lurte på hvordan av toppene jeg har som jeg skulle bruke... kunne jeg få noen tips om hvordan jeg får tak i noen som sveiser topp? eller om jeg burde bruke ppf i sverige?? takker for svar
Gjest Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 jeg har en b25 blokk liggende jeg tenkte å overhale med smidd innmat i løpet av vinteren og overladde, håper vel med å hente ut 350-400HK..kjøpte nettopp en 885 topp, så jeg bare lurte på hvordan av toppene jeg har som jeg skulle bruke... kunne jeg få noen tips om hvordan jeg får tak i noen som sveiser topp? eller om jeg burde bruke ppf i sverige?? takker for svar Autotrim i trondheim sveiser vel.. Ellers kan du sikkert få ppf til å gjøre det, men blir vel sikkert litt i frakt til sverige tur/retur...
Kimmit Racing Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 skal du ha ut mye effekt så bør en kjøpe helt ny Topp eg har prøvd både 325 topp og 320 med samme utfall...sprekker like fort.så eg bruker kunn nye topper nå.er mye billigere enn og bytte topp hele tiden. har nå en helt ny Kolberscmidt/Bmw topp på min bmw med 805Hk...funker kanon
Jealous_much Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Hmm og hva koster en ny topp? Hørres veldig dyrt ut
Gjest Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 skal du ha ut mye effekt så bør en kjøpe helt ny Toppeg har prøvd både 325 topp og 320 med samme utfall...sprekker like fort.så eg bruker kunn nye topper nå.er mye billigere enn og bytte topp hele tiden. har nå en helt ny Kolberscmidt/Bmw topp på min bmw med 805Hk...funker kanon Har de sprukne toppene dine vært sveiset? Jeg har fortsatt ikke hørt om noen som har hatt problemer med at toppen har sprukket når den har vært sveiset. En ny topp koster rundt 13k hos gs. Får den sikker noen lapper billigere hos koed, men uansett så koster en ny topp flesk...
Kimmit Racing Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 sviser altid toppene mime ved overladning vi tar 10500.-for en ny topp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå