Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første, skriv litt mere oversiktlig overskrift, og utyp litt bedre hva du vil ha osv, og dette skal vel egentlig ligge i teknisk eller?

Trimming til en 520, lett trim(råne trim..) eksos anlegg, Kn filter, chip.. Letteste du kan gjøre..

Det jeg ville gjort er vel å få tak i en 3.5 liter å satt oppi der, da har du plutselig 218 hk(hvis ikke jeg tar feil).

Skrevet

M20B25 sklir rett inn, forudsat at den kommer fra en E34 da.

Gearkasse skulle passe på, men tar du M20B25 gaerkasse og, da mener jeg du må bytte mellomaksling og, men er ikke helt sikker.

Eksos og hjerne må du ha

Muligt du må bytte et par ledninger i X20 motorkontakten og, den starter sikkert men kan vere at noen av veske følerne ikke virker.

Skrevet

Gearkasse skulle passe på, men tar du M20B25 gaerkasse og, da mener jeg du må bytte mellomaksling og, men er ikke helt sikker.

Eksos og hjerne må du ha

Muligt du må bytte et par ledninger i X20 motorkontakten og, den starter sikkert men kan vere at noen av veske følerne ikke virker.

høres bra ut... er det 2,5 liters motor? og hvor mye hk er det i den motoren?

Skrevet

Eksos og hjerne må du ha

høres bra ut... er det 2,5 liters motor? og hvor mye hk er det i den motoren?

Det er 170 hk i den motoren. kommer fra 5 serie mellom 1988 - 1991. Jeg vil også tro att du kan putte inn en M50/B25 med ledningsnett og hjerne rimelig enkelt den motoren har 192 Hk.

Skrevet

Glemte å fortelle at du må ha Instrument Cluster fra M50 bilen og.

Jeg måtte bytte mit da jeg ikke blei kvitt en feil ang. gearkasse og den kjørte i nødprogram (Automat kasse)

Sånt bare for å gjør deg opmerksom på det, det er ikke bare sette den i og dreje nøklen. Du må regne med litt knoting her og der.

Men er der vilje er der også vei :-)

Skrevet

@Håkon

Helt korrekt, jeg gjorde det kun fordi toppakningen min var gåen og kamaksel var slitt.

Fikk penge til å rep. motoren der jeg kjøpte bilen, men tok da lige godt turen til Tyskland og hentet en fornuftig M50B25 bil.

Kjøp av bil, salg av deler + gammel motor og det gikk vel i et lille plus, og så har jeg fått en del ekstra dele i tilleg.

Og ikke mindst, så har jeg lært ufatteligt mye om E34 ved å gjøre dette :)

MEN, man bør ikke kjøpe seg 520 hvis det er 525 man vil ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...