Gå til innhold

Godkjenning av 327

Valgraph
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har nettopp gått til anskaffelse av en E30 327.

Dette er en ombygd 325 automat.

Etter d eg har funnet ut er 327 en motor med 120hk, men denne er d blitt satt en 325 topp på så de sier d er 218hk i den..

Hva må eg gjøre for å få den godkjent. Bremser osv er fra 325, trenger eg noe bedre?

Hvis d er andre ting eg trenger må dere bare si i fra.. Er ganske grønn på BMW så kommer kanskje med noen "smarte" spm etterhvert.. :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginal 325 har vel 171? 120hk er vel litt lite for en 2.7 liter? Sikkert bare en skrive leif, men stussa litt på den der.. :shock:

D gjorde eg og.. Men har hørt d fra mange at den bare hadde 120hk. Var en økonomi motor.. Ikke vet eg.. Har litt lyst å kanselere kjøpet, siden eg har 14 dagers angrefrist.. Karosseri er så å si helt strøkent.. null rust, litt lakk skader. Så bilen ser fantastisk ut.. Derfor eg ikke vil gi slipp på den. :S

Må skifte en sensor på gir kassen for at den skal starte.. Utenom d er d ikke noe som må til håper eg.. Utenom å godkjenne den da.. Som eg går ut fra er d verste.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325E motoren har vel 130 hk. 2,7L lavkomp økoversjon.

Er sikkert den da.. Men er d noe sant i det med hvis du skifter topp? De eg har snakket med som har prøvd eller vært passasjer i bilen sier den går vedig bra.. Kanskje 90-100 hk mer er å ta i men 50 - 80hk mer kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksakt hvilken kompresjon den har orginalt og hvilken den vil få med en standard B25 topp har jeg ikke i hodet, så det kan jeg rett å slett ikke si sikkert.

Du merker ganske greit forskjell om det er en 130hk øko motor eller en 2,7L som skal yte opimot 200hk. Bare å sammenliknem med en tilsvarende bil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ei 2.7blokk i min. hører vel til ein 325e motor. er rundt 200 hk i min bil. men da med b25topp,ledningsnett,hjerne,lmm,dyser,manifold.

veit ikkje om det er nok å kun bytte selve toppen....

edit: ops.., las ikkje innlegg skikkelig. du har nok rundt 200hk i bilen din vil eg tru. så lenge dei ikkje prøver bilen vil det nok gå greit å få den godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hurtig svar.

Min er nok samme som Oldetek. De sa hvertfall at hjerne osv var skiftet. Men vanskelig når d ikke er noen som kan hjelpe meg her eg bor.

Er sykemeldt å kan ikke sku selv for tiden, å har bare 7dager på meg å få gang på driten, mangler papirer, så kan ikke bestille deler.

Så tror eg gir faen i denne å kjøper en litt dyrere bil som går.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...