Gå til innhold

Escort cosworth vs Bmw M3


M3/M5
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Tenker på å kjøpe en escort cosworth med ca 300 hk :?

Men lurer da på hva som vil funke best på bane og svingete veier.

Hvordan bil har høyest topfart.

Hvem er kjappest 0-100 km/t?

Grunnen til jeg vurderer noe så absurd som og kjøpe ford er forde cosworthen er billigere en M3. Og ganske så billig og trimme i forhold til en M3.

Så noen som har noen innspill?

Bortset fra at jeg ikke må kjøpe ford da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok en liten tasteleif trulsen...

Men når vi først er inne på tasteleifer: hva mener du med spørsmålet Hvordan bil...?

Med dine kriterier synes jeg du bør kjøpe en escort, med 3oo hk. Da går den sikkert fortest i de fleste grener som f eks hvor lenge du har lappen før den ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en escort cosworth, og den er nok kjappere fra 0-100 ja.. Mere "bang for the bucks" er vel ett uttrykk. Spørs jo hva man ser etter i en bil. Komfort (relativt begrep) og sportslighet (M3), eller pinnstivt og mer eller mindre hysteriske tendenser (Cossi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en escort cosworth, og den er nok kjappere fra 0-100 ja.. Mere "bang for the bucks" er vel ett uttrykk. Spørs jo hva man ser etter i en bil. Komfort (relativt begrep) og sportslighet (M3), eller pinnstivt og mer eller mindre hysteriske tendenser (Cossi)

Jeg mener det er mer "bang for the bucks" i en M3. Regner med det er snakk om E36. Å kalle en orginal Escort for pinnstiv er vel en liten overdrivelse? Har selv hatt Cosworth (sedan 4x4) og kjørt en del Escort, og det er absolutt mye moro for pengene, og den har ett frekt utseende, men det er det. Kvalitetsfølelsen er jo ikke på topp.

M3 har "alt" i mine øyne, og er derfor mer komplett. Den er komfortabel, god kvalitetsfølelse, går passe bra, bra understell/bremser og er holdbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel tro at bmw`n hadde mer holdbarhet,siden den er orginal men.

Jeg liker ikke escort cosworth fordi jeg syns den har en sinnsykt overdimmensjonert vinge,som absolutt ikke kler en bil med litt over 220 hk.Hadde den enda hatt en 4-500hk,så hadde det vært litt kulere.Syns hele bilen er et får i ulveklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en escort cosworth, og den er nok kjappere fra 0-100 ja.. Mere "bang for the bucks" er vel ett uttrykk. Spørs jo hva man ser etter i en bil. Komfort (relativt begrep) og sportslighet (M3), eller pinnstivt og mer eller mindre hysteriske tendenser (Cossi)

Jeg mener det er mer "bang for the bucks" i en M3. Regner med det er snakk om E36. Å kalle en orginal Escort for pinnstiv er vel en liten overdrivelse? Har selv hatt Cosworth (sedan 4x4) og kjørt en del Escort, og det er absolutt mye moro for pengene, og den har ett frekt utseende, men det er det. Kvalitetsfølelsen er jo ikke på topp.

M3 har "alt" i mine øyne, og er derfor mer komplett. Den er komfortabel, god kvalitetsfølelse, går passe bra, bra understell/bremser og er holdbar.

Ja trur også bmw har bedre kvalitet en en cosworth. Ser bede ut inni og utvendig. Men så er det jo kjøreglede og at man ikke skal opparbeide seg så stort lån da.

Men så kommer forsikring også da, og vedlikehold.

Så kanskje det blir like greit og kjøpe en m3 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt gått for Cosworthen der.

Da jeg kjørte min Sierra Cosworth før jeg kjøpte M3'en hadde den kun montert steg 1 chip og større eksos. Ca. 270 hk.

Det virka som den flytta seg mye bedre enn M3'en med 286 hk, ble rett og slett skuffa av M3'en da jeg ikke synes den gikk bra nok. Man forventer at en Sekser med nesten 300 sugehester skal ha et godt bunndrag, men det var ikke sååå mye å rope hurra for.

Så neste bil for meg, blir en Cosworth igjen tenker jeg. I tillegg til M3'en som lekebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle 3.0 M3 holdt følge med en Escort Cosworth med 330hk-kit opp til 200. Etter det så forsvant Cosworthen. Det har nok mye med vingen å gjøre selvsagt. Mange som blir "lurt" av turbobiler, da det virker som det går sinnsykt akkurat da turboen slår inn, men det er jo i en relativt kort periode. En sugemotor drar like jevnt hele tiden, og man føler kanskje da att det ikke drar like godt, selv om det gjøre det. Det er bedre å følge med på speedomtereret.. :wink:

Begge bilene er moro og råe på hver sin måte, så det blir selvagt en smaksak hva man vil ha. Jeg foretrekker M3 siden den er, i mine øyne, mer komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt gått for Cosworthen der.

Da jeg kjørte min Sierra Cosworth før jeg kjøpte M3'en hadde den kun montert steg 1 chip og større eksos. Ca. 270 hk.

Det virka som den flytta seg mye bedre enn M3'en med 286 hk, ble rett og slett skuffa av M3'en da jeg ikke synes den gikk bra nok. Man forventer at en Sekser med nesten 300 sugehester skal ha et godt bunndrag, men det var ikke sååå mye å rope hurra for.

Så neste bil for meg, blir en Cosworth igjen tenker jeg. I tillegg til M3'en som lekebil.

Nå var det vel sånn at din var jallaombygd uten tilkoblet vanos?

Da er det jo ikke direkte rart at den går dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt gått for Cosworthen der.

Da jeg kjørte min Sierra Cosworth før jeg kjøpte M3'en hadde den kun montert steg 1 chip og større eksos. Ca. 270 hk.

Det virka som den flytta seg mye bedre enn M3'en med 286 hk, ble rett og slett skuffa av M3'en da jeg ikke synes den gikk bra nok. Man forventer at en Sekser med nesten 300 sugehester skal ha et godt bunndrag, men det var ikke sååå mye å rope hurra for.

Så neste bil for meg, blir en Cosworth igjen tenker jeg. I tillegg til M3'en som lekebil.

Nå var det vel sånn at din var jallaombygd uten tilkoblet vanos?

Da er det jo ikke direkte rart at den går dårlig...

DSC02061.jpg

;)

Men jeg er enig, den bør gå bedre. Vi får se hvordan det blir når jeg får i ny motor av samme type, eller overhaler den som sitter der. Og hiver på VANOS boksen der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...