Hawkon88 Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 har kommet over en 320 som er satt i veltebur, 4punktseler, 325 bremser++ og 735motor. bilen er pr dagsdato ikke godkjent. hvordan er dette å godkjenne? hva må gjøres? om den blir regga som 320 325 eller 335 spiller liten rolle da jeg kun skal kjøre bilen på vei til og fra bane.. hvordan blir dette med forsikring og sånt på en sånn bil? om det blir vanskelig/umulig å godkjenne. hvordan reagerer ulike klubber osv (hovedsaklig bmwklubben) på biler uten skilt? vil de la meg kjøre kor lenge bilen ser bra ut? (ingen løse deler, oljedrypp osv)
M30Punk Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 har kommet over en 320 som er satt i veltebur, 4punktseler, 325 bremser++ og 735motor. bilen er pr dagsdato ikke godkjent. hvordan er dette å godkjenne? hva må gjøres? om den blir regga som 320 325 eller 335 spiller liten rolle da jeg kun skal kjøre bilen på vei til og fra bane.. hvordan blir dette med forsikring og sånt på en sånn bil?om det blir vanskelig/umulig å godkjenne. hvordan reagerer ulike klubber osv (hovedsaklig bmwklubben) på biler uten skilt? vil de la meg kjøre kor lenge bilen ser bra ut? (ingen løse deler, oljedrypp osv) Har sjøl en 320i med 735i motor,noen som sier at det er vanskelig å få godkjent men jeg vil jo tro at får du på alpina understell med bremser å greier så burde ikke det væra umulig...har tenkt tanken sjøl..men foreløpig står det 320i i vognkortet å det gjør det nok en stund til.
Hawkon88 Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2007 ok.. takk for kjapt svar. hvordan er dette å få tak i? skal være banebil dette, så godkjenning er ikke et must. hvor kjapt det blir gjort blir i forhold til pris osv.. hvordan vil alpina understell ligge der?
M30Punk Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 ok.. takk for kjapt svar. hvordan er dette å få tak i? skal være banebil dette, så godkjenning er ikke et must. hvor kjapt det blir gjort blir i forhold til pris osv.. hvordan vil alpina understell ligge der? Er ikke lett å få tak i alpina deler,å får du først tak i det koster det skjorta...alpina understell ligger rimelig bra på bane det vil jeg tro siden det står i stil til 3,5l som sitter originalt under panseret på Alpina e30 b6
Hawkon88 Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2007 ok.. men hvis jeg setter på feks brembo bremser eller noe med tilsvarende eller bedre ytelser (tenker da slisset- periforert og grei størrelse på de osv) kan det da blir mulighet å registrere for en billigere penge?
M30Punk Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 ok.. men hvis jeg setter på feks brembo bremser eller noe med tilsvarende eller bedre ytelser (tenker da slisset- periforert og grei størrelse på de osv) kan det da blir mulighet å registrere for en billigere penge? Du kan jo registrere den som 320i som den er nå,alt på min er 320,bremser å fjørbein å alt. Holder nok ikke bare med bremser for å få den godkjent med 3,5l,da må du som sagt ha alt under bilen i alpina+ alpina bremser eller andre STORE bremser..
Tsbusa Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Lurt å bytte understell jah. Større og sterkere fjørbein, stab stag osv. Får jo skikkelige bremser til ca 20k. Jeg hadde sett etter deler i tyskland hadde jeg vært deg.
Ole@Automote Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Sett på hjul nav fra e36 m3 framme pluss ett justerbart senkesett fra z3 m roaster. hvis du da skifter til e36 323 kompakt bærebruer bak med bremser så har du 5 bolts nav med bremser som duger. i tilegg så trenger du selfølgelig ett sett gode stab stag. Jeg har selv e36M3 nav framme på min e30 M3. men jeg bruker de bremsene som de selger på gsbildeler. 356 mm med 8 stempla framme og 330mm med 6 stempla bak. Skal du godkjenne så må du nok til TÜV i tyskland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå