Rayman Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Starter nå på mitt turbo prosjekt med min m50b25 motor uten vanos. Lurer på en del ting før jeg setter igang. Håper noen som kan hjelpe meg med en ting Gjorde kanskje min første feil her ein dag når jeg fikk rådene som jeg hadde bestillt fra usa, jeg var dum og stolte på at de viste hvilken størrelse råder jeg trenge når jeg opplyste om min motor. De jeg fikk fra dem er 140mm, mine orginale var 135mm. Så det jeg lurer på om en løsning på dette kan være og kjøpe 8.0:1 komp stempler i sammen med 3.5mm toppakkning vil jeg fremdeles havne på en grei komp for turbo eller blir dette bak mål? Planen min er å kjøre 1.5Bar trykk, hvilen komp er anbefalt til dette? Eller er det bare for meg å få meg nye råder og selge de jeg har? Hvilken motorer passer 140mm rådene til? Takker for alle svar, er litt n00b her men vil lære Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 8 til 8,5 er bra komp for overlading. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Du har fått råder til vanos motor. Tror du får problem med å senke kompen nok med de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Vanos motor har komp 10.5 ikke vanos har 10.0.. Så er ikke så storforskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 7, 2007 Share Skrevet Oktober 7, 2007 Vanos motor har komp 10.5 ikke vanos har 10.0.. Så er ikke så storforskjell. Nå har ikke jeg så veldig greie på m50/m52 motorene, men hvis vanos motorene har 10,5 i komp med 140mm råder og ikke-vanos motorene har 10,0 i komp med 135mm råder så MÅ det være forskjell på noe annet enn rådene også. mest sansynlig stempler, men kan også være forskjell på toppakning eller forbrenningskammer. 5mm forskjell på rådene har MYE å si for kompresjonen, og vil utgjøre mye mer enn fra 10,0 til 10,5 i komp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Oktober 7, 2007 Share Skrevet Oktober 7, 2007 Er lavere kompresjonhøyde på vanos stempler. 38.2 på ikke vanos kontra 32.55mm på vanos. Må jo vere litt andre forskjeller da disse talla ikke helt går opp, utfra bildene som er i Mahle katalogen jeg bruker, er det litt grop på ikke vanos stemplene men vanos stemplene er helt plane. Hvis du ikke her kjøpt stempler ville jeg fått kjøpt noen smidde lavkomp vanos stempler, hvis du allerede har stempler, selg rådene og kjøp noen 135mm. Hvor du bor på Karmøy? Lagt kompressor planene på hylla eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Det var bra, skal gå da hvist det er bare størrelsen på stemplene og rådene som er forskjell på M50 uten vanos og M52 med vanos. Får undersøke litt mer så tenker eg det ordner seg. Dette motorprosjektet mitt skal gå over lang tid ikke noe hast, er en ekstra motor jeg har hatt liggende som jeg fikk lyst til å bygge om til turbo planen er å lade 1.5bars trykk, skifte all innmat i motor. smidd råder, smidd veiv, smidde cp stempler, dobble vent fjører, nye ventiler. turbokam, arp bolter. Borre/honing og plansliping av blokk og topp. Stor Holset turbo ønsker å oppnå 500hp+ Skal også få lagt nytt innsugsmanifoil i alum. Så planen er å få dette gjort over 2 år Kompressorplanene mine er ikke lagt på hylla, den går bra men må få dataspruten i gang og få programert den. ellers er jeg fornøyd med den så lenge. Intergrale8v jeg bor på langåker heter Raymond, vett eg kin du e? ska t Haugesond på bilshow nå sundag .07 starter kl 16.00 Ta deg ein tur, me skal line opp ei rekke med bmw`r så det blir humor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet Oktober 7, 2007 Share Skrevet Oktober 7, 2007 Kor d bilshowet e hen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå