e30 tic Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 forsøkte å montere et a-dekk grenrør på m20 idag, men de tok i oljefilteret uten oljekjøler. prøvde å sette på filterbrakett som gjør at filteret ligger langs blokka, men uansett hvordan jeg snur på dette så får jeg ikke plass til å montere en 90' albu en gang inn der hvor kjøler slangene monteres på braketten. noen tips på hva man gjør her slik at man ikke kommer i konflikt med grenrøret..
Bimmerlars Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Be a-dekk fikse det. De har jo solgt et grenrør til M20 som ikke passer på en M20
e30 tic Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2007 filterflytter? tilsvarende slik som volvo tic har tenker du på?
e30 tic Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2007 Be a-dekk fikse det. De har jo solgt et grenrør til M20 som ikke passer på en M20 har sagt ifra til han..
325ixturbo Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 vist det ikke passer pga av filteret kan du bruke et m10 filter er en del kortere. men d passer og funker
e30 tic Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 vist det ikke passer pga av filteret kan du bruke et m10 filter er en del kortere. men d passer og funker om jeg skulle kjøre uten kjøler hadde nok et m10 filter gjort jobben ja... ser pedersen racing har en "sandwich" med uttak for kjøler, og vis jeg bruker vinkel adapteren som 323 hadde orginalt vil det muligens funke..
e30 tic Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 fant vel egentlig en grei løsning på dette, gjenstår bare å gjøre det snur adapter med filter pekende forover, ene røret blir bøyd og tilpasset, det bakerste røret blir lagd nytt og montert inn under i fra i en 90' med ansatts nippel.
325ixturbo Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 dette har jeg gjort på min. men d orginale filteret blir vanskelig og bytte. det tar borti giveren på triggerhjulet og da må du ha et m10 filter
e30 tic Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2007 dette har jeg gjort på min. men d orginale filteret blir vanskelig og bytte. det tar borti giveren på triggerhjulet og da må du ha et m10 filter ja får sette på et m10 filter da heller, og skifte litt oftere..
e30 tic Skrevet November 5, 2007 Forfatter Skrevet November 5, 2007 hiver ut et bilde av hvordan jeg gjorde dette, A- dekk bør jo opplyse om dette når han selger grenrør senere. kjører man uten kjøler og bytter til m10 filter går det, (usikker på om man kan bytte filter uten å løse eksosen) skal man ha oljekjøler med orginal filter adapter, blir det litt mer kluss. jeg bygde om med noen 90' og nye slanger og kortere rør. skal bruke m10 filter.
conan Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Jeg gjorde det på den enkle måten, lagde en liten bulk i filteret så det ble plass (så vidt)
e30 tic Skrevet November 5, 2007 Forfatter Skrevet November 5, 2007 hvem har presset den stål omspunnede slangen din? vis grenrøret ditt ligger kloss i filteret, får jo hele kjøleren en litt motstridende effekt. eksosen blir rødglødende, og olja vil man helst ha litt kjølgere
conan Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Det var den slangen jeg fikk med i kittet fra a-dekk, er olje inn i turboen. Ja, jeg vet men hadde ingen andre ideer siden a-dekk selger deler som ikke passer de modellene det lissom er tilpasset. vi burde gå sammen og kreve bedre løsninger da vi faktisk har betalt ganske mye for dette. Og den tilleggspruten funker jo heller ikke, og han nekter og hjelpe via mail. Kun tlf. Dårlig service mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå