Joe Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Har en irriterende mini lekkasje fra motoren som eg ikke finner. Mister ikke olje, men problemet er at den svetter og olje svetten samler seg på dekselet under bilen slik dekselet nå er dammet med olje. Tingen e at eg e redd for å få feil på neste EU kontroll. Har gjerne lyst til å bli kvitt denne lekkasjen uansett. Noen som vet noen bra fremgangsmåter for å få has på denne j£velen ? Noen av dere som kan noen triks for å finne lekket ?
Diesel power Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Om bilen svetter olje i dammer så må den jo også miste olje Sikkert at du har sjekket alle oljereservoar da? Girkassen, servo, bremser? På min forrige E34 var det slangen til servotanken som lakk! Samlet seg under motoren det også.
Joe Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2007 Om bilen svetter olje i dammer så må den jo også miste olje Sikkert at du har sjekket alle oljereservoar da? Girkassen, servo, bremser? På min forrige E34 var det slangen til servotanken som lakk! Samlet seg under motoren det også. sjekket under bilen idag. Det er ikke olje dammer. Men skitt og svart guff og masse små steiner fra bakken som har samlet seg på dekselet. Sikkert støv som har blandet seg med svettingen også. Ellers fant eg ikke noen form for lekkasje. Men kun svetting rundt framparten på undersiden av motoren. Tenkte det var en simring som var gåen, men da burde jo reimhjulet være vått bak, noe som den ikke var. Noen som vet hvordan bli kvitt olje svetting ? Er ikke det et eller annet tetnings middel som man heller oppi oljen ? Eg etterfyller ca. 0.2 liter hver tredje måned for å holde samme nivå på peile pinnen dvs. midt på. Da har bilen gått ca. 5000 km hvis eg regner å kjøre 20000 km i året. Ville man si at bilen mister olje ?
kanari87 Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Er nesten bombe sikkert o-ringene rundt, overtrykksventilen på olje filteret, bytt disse og pakning mellom olje filter braket og motor blir det sikkert bra. Er et "vanlig" problem på disse motorene. Bytta på min for et par uker siden samt på bruters sin nå. Jobben er gjort på ca 35min.
Joe Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 Er nesten bombe sikkert o-ringene rundt, overtrykksventilen på olje filteret, bytt disse og pakning mellom olje filter braket og motor blir det sikkert bra.Er et "vanlig" problem på disse motorene. Bytta på min for et par uker siden samt på bruters sin nå. Jobben er gjort på ca 35min. har nå tørket all oljen vekk på undersiden og på dekselet. Har holdt seg tørr i 2 dager. Ingen dråper og helt tørr på undersiden. Ka e det som skjer her ? Motoren har næmlig ikke vært vasket på 2 år og eg har latt alt samle seg på dekselet i så lang tid. SAmtdig har eg sølt litt olje hver gang eg har skiftet olje. Kan være det er denne oljen som har samlet seg der og holdt seg i lang lang tid. Kanskje det lønner seg å vasker motoren av og til. Hvor ofte foretar dere en motorvask eller ?
kanari87 Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 ved vær service, viktig og vaske radiator og holde reim trekk fritt for ting som kan skade reim, og ved hyppig vask er det lettere og skille lekasjer fra svetting
Crazy-Kid Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Akkurat samme bil (318i 99 E46) og akkurat samme problem. Skal sjekke ut det kanari87 sa.. Kom igjennom EU-kontroll men ser dårlig ut når den skal selges.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå