bjalle Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Middelet som bestandig har gått for å være det beste på markedet til innvendig motor rens heter Omega 907,vet ikke om det selges i norge.
bjalle Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Kom over denne siden http://www.sportsvogn.no/artikler/oljer2003.htm
Champ Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 den siden virka som de er sponsa av omega men er jo noen gode tips
Dirty Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 vis du først skal flushe motoren . ikke vær kjip å bruk diesel eller noe sånt graps! kjøpt skikkelig saker! lønner seg uansett! omega er sjef! bruker det på min!
S.Hafsmo Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 klarer du ikke tappe olja bare ved å jekke opp bilen litt? tror nok jeg ville satset på et profesjonelt rensemiddel istede for å satse på at det går bra med diesel e.l. dog det sikkert ikke er umulig at det og kan brukes. ta en ekstra titt på den gamle olja og når den kommer ut, og vær spesielt obs på metallpartikler. ellers ser vel den fremgangsmåten du har skrevet grei ut. og forresten, husk å fylle så mye olje i filteret som du får i det før du setter det på, og peil motor etter å ha prøvekjørt.
Champ Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 skal teste dette , tror ikke jeg klarer eller gidder å tappe olja uten å kjøre den på grava, kan leie grav her i Tromsø for 1 krone minuttet så det går fint. Og nei jeg vil ikke bruke diesel eller noe slikt, kommer til å kjøpe noe som er beregnet for slikt, vil både kjøre på med flush vie motorolje og den typen man heller i bensinen for å rense systemet der. nå har aldri jeg skifta oljefilter selv men regner med det er en lett sak ? skal fylle det godt med olje , men hvorfor er det viktig ? fylles det ikke av seg selv under oppstart ?
Bjørn 320 Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 nå har aldri jeg skifta oljefilter selv men regner med det er en lett sak ?skal fylle det godt med olje , men hvorfor er det viktig ? fylles det ikke av seg selv under oppstart ? Det vil det nok gjere ja, men desto lenger tid det tar å fylle det, desto lenger tid vil det vel ta før motoren får smøring
S.Hafsmo Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 veldig greit å skifte oljefilter, bare bruk en tøyspenner til å dra det av, og håndmakt til å skru det på. også må du ha en liten oljefilm på pakninga da før du skrur på, så ikke den blir skadet og begynner å lekke. sånt står ofte på eska til filteret, eller noen ganger på selve filteret.
Champ Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 tøyspenner ? hva pokker er det ? og hvorfor bruke det ?
bassik Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 hvorfor vilm du gjøre dette? vet om en som brukte qmi, han måtte bytte kam etterpå.............. løsnet litt for store flak som satte seg i drevet? ja, kammen knakk beste forslaget er å bytte ole. hell på ren 30 olje da denne renser bedre. husk å bytte tilbake før det blir kaldt
S.Hafsmo Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 hehe, jeg kom bare ikke på hva det egentlig heter. men det er bare et alternativ til alle de filtertrekkerne man kan bruke. bare hør på biltema eller mekonomen så har de sikkert.
conan Skrevet Oktober 18, 2007 Skrevet Oktober 18, 2007 fins det dyse rens?? åssen vil dere ha rensa dysene?? Dyserens: Jeg for egen del kjøpte noe på mekonomen jeg ikke husker navnet på nå men kostet vel ca 300kr. Hadde dette på en full bensintank og merket at motoren var mere villig i bunndraget samt at motoren virket roliger. Virket som det var slags olje (ca 2-3dl mener jeg). Angående Diesel rens mener jeg ut ifra tråder her på bimmers vært å: - tappe ut ca 1/2 liter olje for så erstatte dette med Diesel - La bilen gå på tomgang ca 20-30 sek. - Tapp ut olje og oljefilter - Fyll på med billig olje og filter - kjør noen dager - Tøm olje og filter - fyll opp med ny olje og filter. Vel korriger meg gjerne. Hehe. Tøm filter og fyll opp med nytt filter Her trenger jeg en grundig bruksanvisning på åssen dette gjøres Sorry Glenno men klarte ikke dy meg Uannsett, comma har bra produkter til og ha i olja når den er varm og la bilen gå litt. tapp olje og bytt filter.
Champ Skrevet Oktober 18, 2007 Skrevet Oktober 18, 2007 hvorfor vilm du gjøre dette?vet om en som brukte qmi, han måtte bytte kam etterpå.............. løsnet litt for store flak som satte seg i drevet? ja, kammen knakk beste forslaget er å bytte ole. hell på ren 30 olje da denne renser bedre. husk å bytte tilbake før det blir kaldt Når du sier det kanskje løsnet litt for store flak som setter seg i drevet da betyr det vel at den var ekstra skitten innvendig da og at det var på tide med en rens ? og nå blir jeg usikker igjen , noen sier det er bra for bilen å gjøre en slik rens mens andre sier det ikke er bra, enkelte på jobb her sier også at det er bare tull med slik rens ? så...... er det noe skadelig å gjøre slik rens på bilen eller ikke ?? og jeg snakker da om slike midler som er laget for formålet og ikke dieselblandinger etc etc.
Boddiz Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Hvor får man kjøpt Omega produktene da? http://www.arxco.no/ Funket denne for deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå