GĂ„ til innhold

E34: Fikk svampetet bremsepedal i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig fikk jeg satt rÊva i gear og skjiftet bensinrÞrene da der var lekasje pÄ dem.

Bilen har stÄt og passet seg selv i noe over en mÄned, sÄ bremse skiverne var rimelig rustet til.

Ristet bra ved nedbremsing hvertfall, sÄ op i 130 bremsen i bunn til 0

Op i 130 igjen og bremset til 0 igjen, blei hvertfall skikkelig rene og rette skiverne, og rÞyk noe javelig sidste gang jeg kom pÄ 0 sÄ skÞnte meg og kjÞre igjen for Ä fÄ noe kjÞling pÄ dem.

Men nu er bremse pedalen blevet ganske svampetet/blĂžd

SpĂžrs er da hvorfor?

Ingen lekasje, sÄ kansje oljen ikke tÄlte den voldsomme varme utvikling?

Luft kan det vel ikke vere, hvor skulle det plutselig komme fra.

Bilen bremser helt ok, men pedalen mÄ bare presses lengere ned forbi det svapetet omrÄde liksom, da bremser den fullt.

Noen ider?

Skrevet

Ja var vel det jeg lurte pÄ som kansje hadde skjet.

Men var ikke klar over at der var luft i oljen som kunne utskille seg ved hĂžy temp, trodde egentligt at oljen ikke kunne opta eller holde luft i det hele tat.

Men har 4 kalipter som skal reppes, blÊses og males, fÄr vel gjÞre det med en gang og montere dem i samme slengen.

Skrevet

Les her: http://www.stoptech.com/tech_info/wp_br ... d_1a.shtml

This is a simple concept. When fresh, all brake fluids are virtually incompressible and the system works as well as its mechanical and hydraulic design allows. There are, however significant problems. Overheated brake fluid can (and will) boil in the caliper. Boiling produces gas bubbles within any boiling fluid. Gas is compressible so boiling brake fluid leads to a “soft” brake pedal with long travel. In extreme cases overheated brake fluid necessitates “pumping the brake pedal” in order to get a pedal at all.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...