BoSJo Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Endelig fikk jeg satt ræva i gear og skjiftet bensinrørene da der var lekasje på dem. Bilen har ståt og passet seg selv i noe over en måned, så bremse skiverne var rimelig rustet til. Ristet bra ved nedbremsing hvertfall, så op i 130 bremsen i bunn til 0 Op i 130 igjen og bremset til 0 igjen, blei hvertfall skikkelig rene og rette skiverne, og røyk noe javelig sidste gang jeg kom på 0 så skønte meg og kjøre igjen for å få noe kjøling på dem. Men nu er bremse pedalen blevet ganske svampetet/blød Spørs er da hvorfor? Ingen lekasje, så kansje oljen ikke tålte den voldsomme varme utvikling? Luft kan det vel ikke vere, hvor skulle det plutselig komme fra. Bilen bremser helt ok, men pedalen må bare presses lengere ned forbi det svapetet område liksom, da bremser den fullt. Noen ider?
Ballder Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Bytt bremseveske, så blir du kvitt vann og luft.
aloebiz.net Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Bremsevæska har sikkert begynt å koke og du har fått luft i bremseslangene....
BoSJo Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 Ja var vel det jeg lurte på som kansje hadde skjet. Men var ikke klar over at der var luft i oljen som kunne utskille seg ved høy temp, trodde egentligt at oljen ikke kunne opta eller holde luft i det hele tat. Men har 4 kalipter som skal reppes, blæses og males, får vel gjøre det med en gang og montere dem i samme slengen.
aloebiz.net Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Les her: http://www.stoptech.com/tech_info/wp_br ... d_1a.shtml This is a simple concept. When fresh, all brake fluids are virtually incompressible and the system works as well as its mechanical and hydraulic design allows. There are, however significant problems. Overheated brake fluid can (and will) boil in the caliper. Boiling produces gas bubbles within any boiling fluid. Gas is compressible so boiling brake fluid leads to a “soft” brake pedal with long travel. In extreme cases overheated brake fluid necessitates “pumping the brake pedal” in order to get a pedal at all.
Frode_E30 Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Har noe av samme problemet, men har ikke luft i systemet. Noen mener det kan være dårlige pakninger mellom hoved sylinder/stempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå