Gå til innhold

Barn i bil med airbag.

P.I.B
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Som flere her inne vet så er jeg nybakt pappa, så det har vært litt lite tid til bimmers o.l i det siste.

Så til spørsmålet: Jeg har airbagger i sidedørrene bak, og det er i tillegg et "warning"skilt med bilde av barnestol og airbag. Jeg kontaktet mitt lokale BMW verksted og de sa at det var problemfritt å koble ut airbaggene bak. De trengte kun en kode fra BMW Norge samt at jeg måtte skrive under på noen papirer, men fikk kontramelding fra BMW Norge om at dette ikke var nødvendig. Skulle jeg ha gutten forran stiller det seg anerledes sa de.

Så da ble jeg litt uviss på hva jeg skal gjøre? Lurer på hva som er vanlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ihvertfall lillegutt i baksete uansett.. sitter tryggest der..

og skal du ha babissen foran må du ihvertfall koble ut airbagen..

åssen det er med sideairbager bak vet jeg ikke da jeg ikke har det.

men jeg ville fått koblet ut disse ja!

de vil jo ikke være til hjelp ved en evt kollisjon hvis du har barnesete bak der, heller omvendt.(har sett tilfeller hvor airbag har kvalt små barn..)

du kan jo evt røske ut hele airbagen bak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at du fikk kontra beskjed fra BMW-Norge. Jeg har også airbag i sidedørene bak + frs C stolpen og over døren mot B stolpen og det er tydelig merket med advarsel skilt mot barnesete.

Hvis det alikevel er iorden, hva var da poenget med advarselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det alikevel er iorden, hva var da poenget med advarselen?

Det var dette som gjorde meg såpass uviss...

Det jeg fikk høre via telefon var egentlig latterlig, da det ble sagt at airbaggene bak var farlige kun når barn satt og hvilte hodet sitt mot dørsiden :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri godt å spise kameler, men studerte nettopp advarselen i døren på 7 serien og der står det faktisk at det er å hvile hodet mot døren som er farlig. Du må bruke en "begrenser" (fritt oversatt fra tysk) for å hindre at barnet kommer i nærheten av airbagen. Dette er også det symbolet viser, et barn som lener hodet mot døren, med en rød strek over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...