Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Relativt spørsmål. Den tåler trykk ja, men det er for det første langt fra en optimal motor å bruke penger på.

Det første du kan starte med er å sette i en is motor. Så kan du heller sette trykk på den etterpå.

Skrevet

Klart den tåler turbo! Kompresjonen er ganske lav orginalt.

Både flere nordmenn å svensker som har gjort dette. Det ligger et par prosjekt på pure-pf.com forumet. Ellers kan du også snakke med turbo_fever her på forumet.

Selv har jeg noen M40 stående å slenge så det har svirret i hodet mitt angående noe budsjett turbo til å herje litt med på isbane om vinteren.

325 dyser og LMM, en progressiv BTR, slangeklemmer og trykkrør, ic, dump, en cossie/volvo turbo, olje fra oljefilterkontakt samt retur i bunnpanne + noe customlaga manifoldsløsning så er det ut å lade.

Største utfordringa slik jeg ser det er å klare å styre tenning/luft bra nok, evt med et datasprut som siste utvei. Muligens man kan få laget en chip til den orginale Motronicen.

Dette er også temmelig trangt til grenrøret, så her må man være kreativ.

Skrevet
Er du sikker på dette med 325 dyser? De er jo bare på 170cc..

170cc*4=680cc

Og man trenger ca 500cc pr 100hk!

Men her er det vel snakk om orginal innmat osv, så han kan vel ikke hente mange 100 hester på den motoren da?

korrekt meg viss jeg tar feil da...

Skrevet

facelift har samme dyser som 325, dem blir for små veldig fort.

vil du senke kompen mer så få tak i ei pakkning fra mls, siden m42 og m40 bruker samme type. Og bensintrykksregulator er kjekt å ha.

Kjørt nessten 1bar på org hjerne men tenning blir ikke rett.

Bytt till nye plugger ledninger rotor og fordelerlokk.

Da er du sikker på å få ganske god gnisst Sett også åpningen på plugger fra 0,7 til 0.4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...