tuniluni Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Noen som vet om m40b18 motoren tåler turbo eller har erfaring med det? hadde vært morro om den tålte det osv=)
javewl Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Relativt spørsmål. Den tåler trykk ja, men det er for det første langt fra en optimal motor å bruke penger på. Det første du kan starte med er å sette i en is motor. Så kan du heller sette trykk på den etterpå.
oddis Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Klart den tåler turbo! Kompresjonen er ganske lav orginalt. Både flere nordmenn å svensker som har gjort dette. Det ligger et par prosjekt på pure-pf.com forumet. Ellers kan du også snakke med turbo_fever her på forumet. Selv har jeg noen M40 stående å slenge så det har svirret i hodet mitt angående noe budsjett turbo til å herje litt med på isbane om vinteren. 325 dyser og LMM, en progressiv BTR, slangeklemmer og trykkrør, ic, dump, en cossie/volvo turbo, olje fra oljefilterkontakt samt retur i bunnpanne + noe customlaga manifoldsløsning så er det ut å lade. Største utfordringa slik jeg ser det er å klare å styre tenning/luft bra nok, evt med et datasprut som siste utvei. Muligens man kan få laget en chip til den orginale Motronicen. Dette er også temmelig trangt til grenrøret, så her må man være kreativ.
Frode_E30 Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Er du sikker på dette med 325 dyser? De er jo bare på 170cc.. 170cc*4=680cc Og man trenger ca 500cc pr 100hk!
Acrula Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Er du sikker på dette med 325 dyser? De er jo bare på 170cc..170cc*4=680cc Og man trenger ca 500cc pr 100hk! Men her er det vel snakk om orginal innmat osv, så han kan vel ikke hente mange 100 hester på den motoren da? korrekt meg viss jeg tar feil da...
turbo_fever Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 facelift har samme dyser som 325, dem blir for små veldig fort. vil du senke kompen mer så få tak i ei pakkning fra mls, siden m42 og m40 bruker samme type. Og bensintrykksregulator er kjekt å ha. Kjørt nessten 1bar på org hjerne men tenning blir ikke rett. Bytt till nye plugger ledninger rotor og fordelerlokk. Da er du sikker på å få ganske god gnisst Sett også åpningen på plugger fra 0,7 til 0.4
tuniluni Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 okei:) takk for geniale svar, men til slutt så øker jeg vell ikke hestene med så myye på den motoren?, heller bedre å bytte bil først trur jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå