Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg nettopp kjøpt meg en 96 mod 528iA med alt tenkelig utstyr inkludert en integrert telefon (slik med ledning på, like gammel som bilen) og fikk skaffet meg et dual sim kort jeg satt i telefonen.

Men står bare simkarte prüfen, noe som jeg fant ut betyr simcard examine. Noen som har opplevd lignende og har peiling?

Står simkarte eingeben når jeg ikke har kortet i.

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du må sette inn kortet i kortholderen i bagasjerommet. Sitter opp under venstre bakskjerm. Opp med koffertlokket. Dra ut dekselet til venstre. Opp under er der en liten fikanta sak som du løsner og tar ut. I den er det en slisse som du putter kortet i.

Da funker det vet du....

Skrevet

Vær obs på at den leseren kan trøble med telenorkort.. Anbefaler netcom, da jeg har veldi gode erfaringer med de simkortene i bil. I tillegg må du bestille 5v simkort av gamletypen. De nye simkortene vil ikke fungere i leseren, det har det vertfall ikke gjort i mine e39`er....!

Skrevet
Vær obs på at den leseren kan trøble med telenorkort.. Anbefaler netcom, da jeg har veldi gode erfaringer med de simkortene i bil. I tillegg må du bestille 5v simkort av gamletypen. De nye simkortene vil ikke fungere i leseren, det har det vertfall ikke gjort i mine e39`er....!

Prøvde å få tak i slike "gamle" SIMkort, men fikk negativt svar fra Netcom, Telenor og Chess.

Noen som har en løsning på dette? Haie gammelSIMkortet til gamlingen? ;-)

Skrevet

Lesaren framme i telefonen ja. Men viss du brukar den som er bak i bagasjerommet skal det fungere bra...

Samme problemet med min E36...

Skrevet

Jeg fikk tak i gammelt sim kort hos telenor. Var et spesielt nummer jeg ringte til en eller annen teknisk avdeling hvor det satt en kar som hadde mange gamle simkort liggende. Hjelper ikke å ringe kundeservice. De vet overhode ikke hva du snakker om.

Skrevet

Nok et problem løst på bimmers :)

Funka ikke å sette kortet direkte i telefonholdern men når jeg satte det i boksen bak i bilen fungerte det med en gang.

Så nå driver jeg å lagrer telefonnummer og navn i minnet på bilen :) Tøft:)

Skrevet

Jeg har gidd opp hele greia... Bestilte dual-kort fra chess, men det virket ikke. Mange telefoner senere til chess så fortalte de meg at de nye simkortene var 64 (bits?) de forrige (gamle) var 16 og de før der igjen var 8 eller 6. Jeg måtte sannsynligvis ha et som var 8 eller 6 sa de og det var ikke å oppdrive lenger. Ikke kunne jeg bruke det gamle jeg hadde fra chess (fikk nytt tilsendt når de oppgraderte et eller annet) for det var det telenor-dekning på. De nye er det netcom-dekning på sa hun...

Jeg har også et netcom-kort (kontant) som jeg kjøpte etter nyttår i år og det fungerer utmerket i bilen min?!

Men spurte også om jeg kunne bruke et simkort fra en annen operatør, det gikk heller ikke sa hun... ikke vet jeg hvorfor.

men er det en sånn kortleser bak i min e46 coupe 2000 mod. også eller? har ikke sett noe, men??

Skrevet

Det er bare å ta i dekselet på venstre side i bagasjerommet så finner du fort ut av det.. Jeg har chess dual (knock-out) og fungerte med en gang til meg så fort jeg fikk satt simkortet i rette plassen.

Skrevet
Det er bare å ta i dekselet på venstre side i bagasjerommet så finner du fort ut av det.. Jeg har chess dual (knock-out) og fungerte med en gang til meg så fort jeg fikk satt simkortet i rette plassen.

må jeg avmed hele dekslet over venstre hjulbue altså?

Har jo cd-veksler og navigasjonsenhet i en sånn luke i det dekslet, men der er det jo ingenting så da må det vare bak det dekslet en plass, men hvorfor gjemme det vekk på den måten?

har ikke lyst å rive av det dekslet uten at jeg vet at det er det jeg må...

Skrevet
Du må sette inn kortet i kortholderen i bagasjerommet. Sitter opp under venstre bakskjerm. Opp med koffertlokket. Dra ut dekselet til venstre. Opp under er der en liten fikanta sak som du løsner og tar ut. I den er det en slisse som du putter kortet i.

Da funker det vet du....

Hvor er denne boksen i E39 touring?

Leta litt rundt baki bilen, men har ikke kommet over noen plass der jeg kan stappe SIMkortet :?

Skrevet

Da funker det vet du....

Hvor er denne boksen i E39 touring?

Leta litt rundt baki bilen, men har ikke kommet over noen plass der jeg kan stappe SIMkortet :?

Pass på at det er Sim-kort type stort du ser etter plass til da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...