lwin Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 hv a er egentlig oxygensensor?er det lambda sensor ? eller er det noe annet? Same shit
bmwflam Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 skift alle tennplugger , og sjekk fordeler. 1l pr 100mil er IKKE mye hvis den har kjørt over 200000
K.T Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Min 523 brukte 1.37 på mila på bykjøring..Min bil hadde da Steptronic..Men bilen sto kun i automat modus under "testen"..Fullte full tank, kjørte den heilt tom å fullte opp igjen..Trur eg kjørte ca 550km på en tank..
Dirty Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 det virker som du har gjort et kupp når du kjøpte bilen! men skjekk luftmassemåler lambda osv siden den bruker så mye bensin!
bjalle Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Jeg har hatt 2 e39,en 528ia brukte ca 1,4 pr mil,520ia 0,9 gjennomsnitt,Ingen bruker olje mellom oljeskift,ihverfall ikke synlig på peilepinnen(bruker den dyreste olja til Castrol).
Hitokiri Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 Takk for mange gode tips. Tenker jeg ruller bilen inn på verksted for å lese av feilmeldinger når lønna tikker inn. Regner med at man kan finne ut det meste med en sånn sjekk? Når det gjelder duringa, så har jeg faktisk merket meg at duringa forsvinner når jeg svinger mot venstre. Hvordan tolker jeg det? Så har jeg målt litt mer på bensinforbruk. Da jeg sjekka i går lå den på 1,2 liter med litt bajaskjøring på landeveier. Men så har jeg målt med den, som noen påpekte, unøyaktige metoden som innebærer bruk av varsellampa for å sjekke når man har brukt en viss mengde drivstoff. Olja må jeg i alle fall finne ut av. Bilen har gått 190 000, men E34-en med M50B20 som har gått 275 000 bruker ikke en skvett. Skifta olje i mai, og har ikke trengt å etterfylle siden. Nå bruker jeg riktignok ikke bilen noe særlig, så det spiller jo inn. Men E39-en drikker jo olje som jeg drikker øl. Urk... Skulle bare levert den inn på service, men det koster jo omtrent det samme som å kjøpe en to-roms i Oslo sentrum.
bjalle Skrevet Oktober 13, 2007 Skrevet Oktober 13, 2007 duringa er garantert hjullager,på e39 høres det mest ut som ekstra dekkstøy,når de blir skikkelig slitt kan du kjenne en svak vibrasjon på fothviler foran pluss at (dekkstøyen)forandrer seg i svinger.som regel er de slitte etter 150 000, men kan holde 50 000 til før de må byttes.
2mMy Skrevet Oktober 13, 2007 Skrevet Oktober 13, 2007 rensa luftfilter? sjekka at innsugsbelgen til luftfilteret er tett? det har hvertfall en tendens til å sprekke dersom du bruker et uorginalt luftfilter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå