Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akuratt bygd en 318is turbo... Dette er å anbefalle.

Denne er det kitt fra oss på med orginal innmat og sprut kun bensin regulator.

Lader nå 0,6bar og går som bare F...

Ikke tenningsbank eller noe.

Skal finjusteres i morgen kansje evt med tilleggsprut, men etter verdier i eksos ser det ut som org sprut holder.

Skal legge ut evt hvor mye vi kan dra ut av denne i morgen.

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

0.6 bar, "tommelfinger regel" er ca 10% av org hk i motor pr 0.1bar..

150hk + (0.6bar x150hk) = 240hk... ca

(edit, tilført bar..)

Skrevet

tipper ca 220hk nå. håper å komme opp i 250 kansje 270 dette da evt med tillegsprut .

Men skal legge ut i morgen ca hvor mye hk man kan regne med uten tilleggsprut og chip.

Legger også ut af verdier da og hvor mye men kan lade før tenningsbank

Eneste minuset nå er at det er 316 diff på den så rekker nesten ikke gi gass før du må gire.. Litt morsomt men litt kjedelig og :D

Skrevet
hva har du gjort ellers med motoren har en is som jeg vudrderer å sette i en e30 ca mange hk er har du :?:
''

Ikke gjort noe.. er det som er litt morsomt :D

til og med luftmengdemåler på trykksiden.

Skrevet

Jeg tror du hadde gjort en genistrek av å tilby datasprut til kitene dine a-dekk, f.eks MS eller VEMS. Dette er billige og gode sprut. Evt et Haltech E6X.

Fikser du det slik at du har folk som er kvalifiserte til å mappe det tror jeg de kitene dine kan bli skikkelig storslagne, ikke bare i Norge. Det er som sagt bare justeringene som gjenstår før man kan hente masse hk.

Større dyser hadde kanskje også vært en ide. Bare noen tanker :)

M42 har vist seg å være en skikkelig rå motor som du kan hente masse ut av. I sverige klarte de vel 441hk på 0,9 bar med 2l stroker på M42.

Kan få mye snacks til M42 motoren :D

Skrevet
Jeg tror du hadde gjort en genistrek av å tilby datasprut til kitene dine a-dekk, f.eks MS eller VEMS. Dette er billige og gode sprut. Evt et Haltech E6X.

Fikser du det slik at du har folk som er kvalifiserte til å mappe det tror jeg de kitene dine kan bli skikkelig storslagne, ikke bare i Norge. Det er som sagt bare justeringene som gjenstår før man kan hente masse hk.

Større dyser hadde kanskje også vært en ide. Bare noen tanker :)

M42 har vist seg å være en skikkelig rå motor som du kan hente masse ut av. I sverige klarte de vel 441hk på 0,9 bar med 2l stroker på M42.

Kan få mye snacks til M42 motoren :D

Mulig vi kommer til å tilby Ms i løpet av neste år. Men må få noen gode priser først så det ikke blir dyrt for kunder :D Men som du sier det trenger jeg en som god til å mappe dette evt koble opp for kunder, så vi får se.

Skal først kjøre med bredbåndslambda i morgen å se hvordan ting ligger ann der, så vis den går litt magert setter vi inn en større bensinpumpe og evt noen 270-300cc dyser er jo orginalt 249cc dyser fra før av.

Svenskene har klart mere enn det tallet der og :D Men da ruller fort kronene og, tenker litt på vanelige personer med vanelig lønn har som regel ikke 20-40000 å blåse på trimming. Så på PPF en som klarte 615hk og 662nm ved 1,6 bar i en is...Det er helt sykt.

Skrevet
ka kom pris lappen på ca.. for alt utstyr og montering ..høyrtes intresant ut..

kjører selv IS ..

ka skal til for å få dette godkjent

Når det gjelder godkjenning så aner jeg jeg ikke.. Eu godkjenning er ikke et problem.

Prislapp ut til kunde er 13500kr... Er dårlig med plass ved montering av turbo så høyre motorfeste må bygges om. Evt bygge om manifold å sette turbo opp. Dette gjorde vi.

Montering gjør du selv, har rett og slett ikke tid til noe nå og i stede for å betale meg masse penger for montering så får du noen kompiser til å hjelpe deg ( med en kasse pils) hehe... nei da men fikser dette lett selv

Skrevet
Er det veldig god flow i toppene på Is motorene? Hvordan mener du kjørbarhet/respons er i forhold til 320er som du har bygd noen av?

Har ikke testa så mye ennå, men is med turbo drar mye bedre fra bånn av. Men turtall er jeg ikke helt sikker. Skal se om jeg får den opp i 1 bar i morgen å sammenligne med 320èn da.

Men mine tanker trur jeg is motoren har bedre sjangser for å overleve masse "juling" :)

Skrevet

Muligheter å få noe svar på dette? Hvis jeg søker Biltilsynet om turbokonv. med effektøkning på 15%, noe sjangs for at de godkjenner. Selvfølgelig oppgradering av bremser i tillegg.

Skrevet
Muligheter å få noe svar på dette? Hvis jeg søker Biltilsynet om turbokonv. med effektøkning på 15%, noe sjangs for at de godkjenner. Selvfølgelig oppgradering av bremser i tillegg.

Jepp dette skal gå, mener du ikke trenger å skifte bremser heller.

Det du trenger er bremsepapir som viser at effekten ikke overstiger 15%.

Er en annen her på forumet som har fått til dette. Men det BT vi snakker om, alle sier forsjellig. Ta en ringe runde å hør med forsjellige BTèr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...