Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ha bilen på hjulstillingskotroll, men opphenget til bærearmen (foringen rundt bolten) var helt ødelagt, så det var utrolig mye slark på hele hjulet. Det er ved den bolten der 3-tallet er.

23604.gif

Er det mulig å skifte bare denne bolten m/foring, eller må jeg ha ny bærebro? Noen som aner hva det vil koste å skifte denne på verksted inkl. del og hjulstillingskontroll?

Skrevet

Det kommer litt an på hvor ille det er, men du kan jo f.eks få dreid opp en ny hylse til bolten, og sveise den inn. Men alt sånt er det jo da sånn med at du bør kunne gjøre det selv om det skal lønne seg. Å be et bilverksted gjøre noe sånt er døfødt.

Ellers finnes det jo litt E36 hos høggere rundt forbi for tiden..

Skrevet

Poenget er at bolten har en gummiforing rundt seg som er ødelagt slik at hele bærearmen beveger seg mye frem og tilbake. Drar man i dekket når bilen er jekket opp ser man stor bevegelse i denne. Merker det også på bilen at alt ikke er som det skal være for å si det mildt

Skrevet

Den delen du refererer til har samme opbygging som del nr. 19 på bildet.

Om den kan presses ut og byttes vet jeg ikke, og siden den delen ikke vises slik som del nr. 19 vil jeg nok tro den ikke er og få kjøpt løs.

Men og reparere det leddet som er der kan du nok glemme.

Skrevet

Blir vel ny bærearm på meg da... Er vel ikke så mye arbeid å gjøre selv, men noen som vet hva de tar for dette + hjulstillingskontroll på verksted?

Skrevet

Hvis du søker på www.mekonomen.no så ser du at du får kjøpt denne kula løst :D Det er indre bærekule... Den sitter presset inn i bærearmen, dvs du må presse den gamle ut for så å presse den nye inn - ikke noe problem hvis du har tilgang på ei presse. Her på Kongsberg tar de 850kr for en 4-hjulskontroll. Det er billig! Normalpris vil jeg tippe fra 1200-1600,-

Skrevet

Takktakk! Rart de ikke har denne på GS da... Mulig det bare er jeg som ikke har lett nok, menmen

Har forresten skrudd en del på bilen nå, med en del hjelp fra en kamerat. Tor han begynner å bli litt lei etterhvert hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...