Anderslien Skrevet Oktober 10, 2007 Skrevet Oktober 10, 2007 Jeg har en liten drøm om å bygge om min 540 til manuell. Dette tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre, ettersom automat girkassa i min girer veldig fint og det er ikke noe galt med den. Men vil fortsatt høre... Passer manuell kassa fra M60B30 rett på min M60B40? Jeg vet at folk har fått det til, fordi det lå en 540 med 530 kasse til salgs på autodb for en stund siden, og han sa det gikk rett på, men vil nesten høre dette sikkert. Og hvis du kjøper da en hel 530 med manuell kasse, har du da alt du trenger for å bygge om til manuell på en 540?
fredriko Skrevet Oktober 10, 2007 Skrevet Oktober 10, 2007 Skal ikke si om den passer eller ei, men jeg tror nok at belastningen fra m60`en vil bli for stor for 530 kassen.
Anderslien Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2007 Skal ikke si om den passer eller ei, men jeg tror nok at belastningen fra m60`en vil bli for stor for 530 kassen. Etter det jeg har hørt, så skal det gå fint å bruke den på 540. Den skal visst passe og belastningen er heller ikke for stor. Men jeg ønsker helt sikkert å få svar på dette hvis noen vet det?
maxis Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Hello Kassa ifra 3 litern passer den.Kjører selv med dette per dags dato. Ble montert 5 trinns kasse pga det ikke var en 6 trinnskasse å oppdrive når jeg bytta kasse.|Men har 6trinnskasse liggende nå Jeg kjører med svinghjul og clutch ifra 4 liter da,pga at 4 litern har kraftigere clutch samt større diameter på lamellen. Problemet er at det ikke er samme splines på 5trinnskassa. 5 trinnskassa er zf og 6 trinnskassa er getrag. Jeg sveisa rett og slett inn et senter med rett splines,enkelt og greit. Jobber som mekaniker,så det var null problem å maskinere lamellen samt navet,for så å få det tigsveiset.
maxis Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Hello Kassa ifra 3 litern passer den.Kjører selv med dette per dags dato. Har lest om flere på nettet som har gjort dette,og zf kassa viser seg å være holdbar. Ble montert 5 trinns kasse pga det ikke var en 6 trinnskasse å oppdrive når jeg bytta kasse.|Men har 6trinnskasse liggende nå Jeg kjører med svinghjul og clutch ifra 4 liter da,pga at 4 litern har kraftigere clutch samt større diameter på lamellen. Problemet er at det ikke er samme splines på 5trinnskassa. 5 trinnskassa er zf og 6 trinnskassa er getrag. Jeg sveisa rett og slett inn et senter med rett splines,enkelt og greit. Jobber som mekaniker,så det var null problem å maskinere lamellen samt navet,for så å få det tigsveiset.
Anderslien Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2007 Okei, men det går fint å bruke svinghjul og clutch fra 3 litern?
maxis Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Okei, men det går fint å bruke svinghjul og clutch fra 3 litern? Det funker,men clutcen holder nok ikke for dreimomentet i 4 liter motorn. Du må sikkert bytte clutch ofte.hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå