Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bmw7.gif

Slik skal visst nok plasseringen av motorvarmerelementet være på S38. Ser for meg ut som man må demontere hauger og lass av greier, grenrør, deksler, etc. Har noen gjort dette før? Finnes det andre muligheter?

Har ikke lyst til å starte den gamle gode S-motoren i frossen tilstand hele vinteren..

Skrevet

Jo, jeg monterte det på M30en min fra undersiden uten å ta av grenrøret, på tross av at en forhandler sa jeg måtte det, men der skulle den plasseres i frostplugg 3 eller 4 mener jeg.

Skrevet

Hvor fikk du tak i element til S38, er det samme som til M30? Har vurdert dette selv, men finner ikke til M5 på Defa sine sider som jeg ble henvist til fra Bilradiospesialisten..

Skrevet

Mekonomen skaffer også Calix, selv om det er Defa de har hovedfokus på. I Sverige er det jo Calix de selger, så de skaffer alt på 1-2 dager derfra.

Grunnen til at jeg gikk for Calix var at det allerede satt en god del Calix-deler på en bil jeg hadde tidligere, så jeg gikk for gjenbruk.. ;)

Det eneste som er surt er at min har den store kontakten (samme på Calix og Defa), så jeg lurer litt på hvor jeg skal montere den. Før var den montert i motorrommet, men jeg vet ikke om jeg orker å åpne panseret for hver gang denne gangen også..

Skrevet

RE208 heter det hvis det er Calix du tenker på, men det er det samme elementet som de bruker på M30, så Defa sitt til 535i _burde_ jo også passe, med mindre de har en vinkel på tilkoblingskontakten som ikke passer. I tillegg trenger du litt kabling. www.calix.se har sånn "finn til min bil"-greie..

Jeg har ikke montert mitt enda, men må prøve å få gjort det en dag..

Skrevet

Du får oppdatere med en liten DIY her når du har sett på det da Gunnar..? ;) Trenger nok all den info jeg kan få om dette jeg, om jeg skal fikse det selv. :oops:

Har ikke bestilt enda da, må høre hvor mye de skal ha på Mekonomen først. Kom seg på 1830 kr. med det man trenger av kabling hos www.kcl.no .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...