Johnny Bravo Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 hva takler egentlig denne bilen av krefter? hva er motor, gir og drivlinje diensjonert for? og hva bør man holde seg på for å ha en driftsikker bil uten å forsterke noe som helst?
Sommerfelg Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Hjulopphenget bak tåler ikke så mye mer krefter. Litt avhengig av årsmodell 328 du har men mange orginale har hatt trøbbel med vibrasjonslyder under gasspådrag. Søk på ''subframe disaster'' på nettet og du vil se hva jeg mener. Har du denne ulyden på 328'en din så blir reperasjonen mest trolig dekket av bmw norge, og etter det vil den tåle mye mer
Mikke1981 Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Motoren tåler mye værtfall:) Sett effekt opp til 600hk på 2,8 litern Men da er motoren forsterka da!
R Andersen Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Min gamle 328 hadde montert kompressor fra ESS, og ytet ca 300 hk. Det er ingen problemer for den motoren, og girkassen er "skuddsikker". Det som bør sjekkes er problemet som noen modeller har hatt ang bakstillingen. Som nevnt så kan du søke på; subframe disaster.
Johnny Bravo Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 Søkte litt på det med bakstillinga, men har ikke hatt tid til å lese alt enda. Er det noen spesielle modeller (årganger) det er snakk om eller er de generelt alle e46. ville jo tro de ville ha forbedret dette på senere modeller om de oppdaget det på tidligere modeller? min er da en 2000 mod. produsert i 1999. Det var først i 2000 at kombinasjone coupe og 2,8 kom ut, men e46 begynnte de jo å produsere i 98? jeg for min del lurer på en kompressor og vil havne på +- 300 gamp. Vil vel ikke by på større problemer det? kun det med bakstillingen da kanskje...
shv Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Bortsett fra bakstillingen vil det nok gå bra. ESS har testet sine kompressorkit grundig, og de er blitt solgt i årevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå