Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette må programmeres, så du må enten til et Bmw-verksted eller et annet sted der de har verktøy til slikt.

Evt kan du bare ha den i stillingen helt til høyre, funker på samme måte. Lysene slås jo av når du slår av tenninga der også, hvertfall på min E39.

Skrevet

Evt kan du bare ha den i stillingen helt til høyre, funker på samme måte. Lysene slås jo av når du slår av tenninga der også, hvertfall på min E39.

Nja, men parklysene vil jo fortsatt lyse..

Skrevet

Nja, men parklysene vil jo fortsatt lyse..

Det gjør de ikke på min, alle lys slukkes når jeg vrir av tenninga med bryteren helt til høyre...

Skrevet

da har du jo kjørelys som er programert etter norske forhold. min står fortsatt etter det tyske og må skrus av og på hver gang jeg setter meg i bilen..

Skrevet

Så vidt jeg vet er den ikke programert, men jeg kan ta feil der... I stilling 0 er hvertfall alle lys av. Der skulle det vel vært kjørelys hvis den hadde vært programert til norske forhold (ble litt usikker her nå)?

Skrevet

Jeg har en automatikk funksjon om jeg vrir bryteren til venstre. Har jeg den til høyre vil park lyset bli stående på når jeg slår av tenninga. Alternativt vil jeg bare ha blendet av lys sensoren. Men om det er den som er på speilet så tar den vel speil blenderen også?

Skrevet

Min E46 er ny i norge.

Står bryteren helt på 0 (til venstre) er alle lys av uansett om motor går eller ikke..

Står den helt til høyre er nærlysene og parklysene på når tenninga er på.. Alle lys slukkes når jeg tar ut nøkkelen.. Står tenningslåsen i stilling 1 så lyser parklysene..

Ergo så kan man la bryteren stå helt til høyre heele tiden på min bil om man har på nærlys hele tiden når man er ute å kjører.. :)

Skrevet
Min E46 er ny i norge.

Står bryteren helt på 0 (til venstre) er alle lys av uansett om motor går eller ikke..

Står den helt til høyre er nærlysene og parklysene på når tenninga er på.. Alle lys slukkes når jeg tar ut nøkkelen.. Står tenningslåsen i stilling 1 så lyser parklysene..

Ergo så kan man la bryteren stå helt til høyre heele tiden på min bil om man har på nærlys hele tiden når man er ute å kjører.. :)

Samme som min gamle e39, den var brukt importert!

Skrevet

Det er standard på lysbryteren med den funksjonen, ja. Men jeg har et trinn videre til venstre forbi 0 som heter lysautomatikk (A). Det ligger en lys sensor et eller annet sted som slår lysene av eller på alt etter lysforhold. slår lyset automatisk på i tåke/tunnell eller på kvelden kveld. Og denne går av om en vrir av tenninga. Når den først er der så kunne den like så godt gjort litt nytte for seg... Står hendelen min helt til venstre lyser parklyset når tenninga er av.:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...