Hitokiri Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Jeg har vært og handlet meg ny speedometerboks til E34-en min. Nå lurer jeg på om den kan byttes uten videre. Blir KM-standen riktig? Regner nesten med at den henter denne infoen fra hjernen?
Mikke1981 Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Alltid når jeg har bytta på mine så blir det en annen km stand! Så nei du for ikke samme km stand så sant det nye ikke har godt helt likt da.
Hitokiri Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 WTF.... Hvordan skrur man da evt KM? Det hadde jo vært hyggelig med lavere KM (bilen har 275k på baken), men jeg ønsker meg jo selvsagt et tall som faktisk stemmer. Ikke minst når jeg en gang skal selge bilen.
Waldez Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Er det ikke en såkalt kodeplugg bak som har riktig informasjon og kan byttes over?
Stephan.s Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Er en codeplug bak på instrumentet. Om man får den "prikken" som idikerer at km er tuklet med hvis man bytter denne vet jeg ikke. Må også spørre om du sjekket ditt gamle instrument før du kjøpte nytt? Er 2-3-4 forskjellige instrument til e34, og alle passer ikke overens.
Mikke1981 Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Hør med noen som driver speedometer service.. ikke no problem med justering om man har et program å en laptop
Hitokiri Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 Må også spørre om du sjekket ditt gamle instrument før du kjøpte nytt? Er 2-3-4 forskjellige instrument til e34, og alle passer ikke overens. Hoho! Nei, det skal jeg love deg at jeg ikke har sjekket Så det er 66-75% sjangse for at jeg er fucked? Noen måte å finne ut av dette FØR jeg røsker løs hele dashen?
Waldez Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Årsmodell på det du har og det nye er en begynnelse.
Waldez Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Har sjekka i ei bok her skal visst gå et skille i februar 89. Er vel ikke likt på de forskjellige motoralternativer heller vil jeg tro.
Hitokiri Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 TJa... Jeg vet jo at min er laget i 90, men hvor speedoet kommer fra kan jeg bare tippe. Kan jo høre....
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Hvis to små stjerneskruer og vippe ut instrumentpanelet er "røske løs hele dashbordet" i din verden, så skulle jeg likt å vite hva et bremsebytte tilsvarer. Det tar deg et halvt minutt å sjekke hvordan panelet ditt er bak. Antall connectorer, farger på disse, og analog/digital kmstand må du ha kontroll på..
Sir Hofstad Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Hvis to små stjerneskruer og vippe ut instrumentpanelet er "røske løs hele dashbordet" i din verden, så skulle jeg likt å vite hva et bremsebytte tilsvarer. Det tar deg et halvt minutt å sjekke hvordan panelet ditt er bak. Antall connectorer, farger på disse, og analog/digital kmstand må du ha kontroll på.. He-he... Tenker det samme hver gang jeg ser slike kommentarer jeg også....
Hitokiri Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 Hehehe... såpass ja Når jeg tenker meg om, så var det så enkelt på E28-en også. Når jeg bytter bremser så fjerner jeg hele karosseriet og plukker fra hverandre hele understellet. Men... Analog/digital KM-stand? Er det plutselig to ting å forhode seg til?
Hitokiri Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 Det "nye" speedoet kommer fra en 89 E34 535. Det jeg har er jo en 91 E34 520. Fucked?
en325ic Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 vist du tar kontakt me et bmw verksted så kan vel di lese ut info fra d gamle å kode opp den nye da får du rett km stand..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå