Gå til innhold

Problemer med turteller,bensin måler,motor temp etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Starter først med hva slags bil det er snakk om.

BMW 316 I , 1994 modell, gått 221 000

Problemet:

Alt på speedometeret uten om selve ''fartsnåla'' har kuttet helt ut i noen sekunder og kommer tilbake. Det vill si at alle målere går helt til null akkurat som at bilen skal være skrudd av. Kun fartsnåla som virker- dette tror jeg kommer av at den er wire.

Men så i går kveld når jeg var ute og kjørte- Så kuttet det ut igjen. Og det har enda ikke kommet tilbake. Har prøvd flere ganger og starte/stoppe bilen, dunke litt på speedometeret.

Jeg har prøvd:

Starte/stoppe bilen gjenntatte ganger

Dunke litt på speedometeret.

eller kan jeg nevne noen små ting:

Service og inspeksjonslampene har ikke blitt nullstillt på en god stund. Og forrige eier opplevde at mitt problem en gang- at det skrudd seg av og kom kjapt på igjen- men ikke det værste problemet mitt med at det ikke kommer tilbake igjen slik som nå.

Kan det ha noe å si at inspeksjons lampa og servicelampa ikke har blitt nullstillt?

Har selvfølgelig blitt gjordt servicer etc- men uten muligheten til å nullstille lampene.

Mine misstanker:

* Det med service og inspeksjonslampa kunne jo vært en grunn

* Dårlig kontakt i noe av det elektriske- men hvor?

Speedometeret funker jo fint- men det er sikkert wire- alt annet fungerer ikke på speedometeret.

Takk for alle innspill! Blir veldig takknemlig om noen har noen forslag jeg kan prøve ut.

Skrevet

Nullstiller service og inspection ved å gjorde pin 7 i diagnosekontakt med tenning i posisjon 2...

Noe du kan prøve er å ta ut sikring nr 20 med og uten tenning på?

Får høre hvordan det går...

Skrevet

du har mest sannsynligvis en dårlig kontakt, det er ikke wire på speedometeret nei! napp ut speedo, 2 skruer i toppen og sjekk allt kontakter, det skal være 3 stk

Skrevet
Nullstiller service og inspection ved å gjorde pin 7 i diagnosekontakt med tenning i posisjon 2...

Noe du kan prøve er å ta ut sikring nr 20 med og uten tenning på?

Får høre hvordan det går...

Ja- har planer om å prøve å nullstille service.

For Inspeksjon skulle den kortsluttes i 3 sekunder og for service var det 12 sekunder.

Hvorfor skal jeg ta ut sikring nr 20? Hva skal det hjelpe for?

Skal den ut når jeg ikke har på tenning og deretter skru på tenning?

Planer om å gjøre dette på tirsdag da jeg har mulighet da.

du har mest sannsynligvis en dårlig kontakt, det er ikke wire på speedometeret nei! napp ut speedo, 2 skruer i toppen og sjekk allt kontakter, det skal være 3 stk

Skal gjøre det også.

Men hvordan funker speedometeret da? Siden du sier det ikke er wire.

Hvorfor funker kun speedometeret og ikke noe av det andre?

Skrevet

hei, har akkurat samme problemet selv. Først så slår varsellampene seg på også slukker de igjen men da igjen går alt av intrumenter på null men kommer tilbake igjen etter noen sekund.

Gi beskjed om du finner ut hvafeilen var, jeg gjør også det samme holder på å forske på saken.

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå fungerer iallefall målerne. Byttet ut endel sikringer. Kan tenke meg at det er dårlig kontakt eller irr ved sikringene i motorrom. Så tenkte å se på dette når jeg har tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...