Gå til innhold

Det var den lappen... Jæ#/@ drittpurk.

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Ja da ble jeg visst fotgjenger i natt..

Var ute å kjørte litt, skulle egentlig bare kjøre en full fyr hjem, men da jeg skulle til å reise så la jeg igjen en liten (greit, den varte sikkert i minst 30 sek) burn-out på en parkeringsplass. Så akkurat i det jeg skulle til å dra videre kom selvfølgelig purken rundt hjørnet og LEGGER MEG I JERN!!! akkurat som om jeg var en seriemorder på frifot. De regnet med at jeg kom til å få et forelegg i tillegg til 3-4 mnd som fotgjenger. Syns dette var litt vel drøyt, men da får jeg vel tenke meg om to ganger neste gang jeg får lyst til å legge igjen litt gummi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, å legge deg i jern var vel kanskje en smule drøyt :shock:

Da jeg leste tittelen trodde jeg at du hadde kjørt for fort, og at det var du som var dritten, men det stemte ikke helt her.

Å miste lappen for å legge igjen to gummispor synnes jeg litt vel overdrevet, greit nok med et lit forelegg, men å miste lappen?

Dette er Norge på sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, å legge deg i jern var vel kanskje en smule drøyt :shock:

Da jeg leste tittelen trodde jeg at du hadde kjørt for fort, og at det var du som var dritten, men det stemte ikke helt her.

Å miste lappen for å legge igjen to gummispor synnes jeg litt vel overdrevet, greit nok med et lit forelegg, men å miste lappen?

Dette er Norge på sitt beste.

Hadde jeg kjørt uforsvarlig og utsatt andre trafikkanter for fare så hadde jeg også ment det var greit å miste lappen, men å legge igjen litt gummi på en parkeringsplass var tydligvis nok. I tillegg er jeg ganske så avhengig av lappen for å komme meg på jobb. Skal ta en telefon til juristen som får saken og høre om mulighetet for mildere straff. Jeg vil heller ha et forelegg enn å være fotgjenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må snart noen ta videre, og fått prøvd det for retten en gang for alle. De må jo da klare å få bevist hva som er uforsvarlig med det. Jeg vet MYE som foregår på norske veier som er mye mer uforsvarlig, og som aldri blir slått ned på.

Hver vinter er det kjempeålright å kunne dra ut på en øde parkeringsplass og sladde litt for å få en følelse med vinterføre igjen - men det er jo også uforsvarlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vedtatt beslag av førerkort? vis ja hadde jeg tatt å trukket dette tilbake. Er nesten sikker på en sånn sak som dette blir hennlagt. I tillegg at de har lagt deg i jern..

Jeg mistet fører kortet en gang for forbikjøring på høyreside (på 2 felt :oops: ) og for fort kjøring i tillegg at jeg jeg hadde mye uforsvarlig kjøring. Polti rakk ikke ta måling på meg, men ble stoppet i en annen by. Da ble jeg bare rivd ut av bilen på med jern osv... Jeg godtok beslag av fører kort... Men dro dette tilbake seinere, dette pga hvordan politiet behandlet meg og pga dårlig bevis. De sa til meg at de ikke hadde måling på meg men de klarte ikke ta meg igjen...

Tok 3 uker å lappen lå i posten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man "vet" at burnouts på offentlig vei (parkeringsplass spiller vel liten rolle i politiets register), hva er poenget i å gjøre det? Du har kun deg selv å takke.

Vet jeg bare har meg selv å takke, men poenget var at beslaglegging av førerkort er vel litt i drøyeste laget. Og å sette meg i håndjern er jo helt bak mål spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vedtatt beslag av førerkort? vis ja hadde jeg tatt å trukket dette tilbake. Er nesten sikker på en sånn sak som dette blir hennlagt. I tillegg at de har lagt deg i jern..

Jeg mistet fører kortet en gang for forbikjøring på høyreside (på 2 felt :oops: ) og for fort kjøring i tillegg at jeg jeg hadde mye uforsvarlig kjøring. Polti rakk ikke ta måling på meg, men ble stoppet i en annen by. Da ble jeg bare rivd ut av bilen på med jern osv... Jeg godtok beslag av fører kort... Men dro dette tilbake seinere, dette pga hvordan politiet behandlet meg og pga dårlig bevis. De sa til meg at de ikke hadde måling på meg men de klarte ikke ta meg igjen...

Tok 3 uker å lappen lå i posten

Ja jeg vedtok beslag av førerkort. Noen flere som har noen formeninger om at jeg kanskje burde trekke det tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man "vet" at burnouts på offentlig vei (parkeringsplass spiller vel liten rolle i politiets register), hva er poenget i å gjøre det? Du har kun deg selv å takke.

Jeg tror helt sikkert at trådstarter skjønner dette selv, men jeg har full forståelse for at han oppretter en slik tråd, spesielt med tanke på politiets håndtering av saken (ble lagt i jern osv).

Politiet selv skylder hele tiden på dårlige ressurser osv, og dette har jo vært et "hett" tema ganske lenge, både florerende i media og blant mannen i gata! Selve hovedproblemet er jo hvordan politiet velger å prioritere, samt hvordan de håndterer de sakene de velger og påta seg! For ikke og snakke om straff kontra den kriminelle handlingen som er begått, dette står jo overhodet ikke i stil med hverandre nå om dagen!

Og i mine øyne blir det bare verre og verre, og det må settes igang øyeblikkelige tiltak før "samfunnet" mister all respekt for lovens lange arm! Det går en grense for alle!

Greit at en burnout kvaler til forenklet forelegg (skyld på buffalo-sko på høyrefoten), men å miste lappen er altfor drøyt!

Her om dagen lå jeg bak en eldre dame, før/inn i hver eneste rundkjøring blinket hun til venstre, men kjørte rett frem, med den konsekvens at det i 4 av 5 rundkjøringer nesten ble kollisjon! Hun lå LANGT under de gjeldende fartsgrenser, hun byttet fil akkurat som hun følte for selv, og hun blinket motsatt av hvilken vei hun svingte!

Jeg ringer politiet, forklarer situasjonen og hvor kjøringen finner sted, og hinter om at de kanskje bør foreta seg noe. Til svar får jeg at jeg selv begår en ulovlig og straffbar handling siden jeg ringer uten handsfree (jeg har mobilholder og brukte mobilens høytaler-funksjon), og får beskjed om og avslutte samtalen samt at de uansett har "viktigere" ting å foreta seg! Ja jøss! Det er jo mye farligere og burne på kveldstid... :evil:

Så jeg leste med glede, forslaget om "førertest" for alle over 65 år! ;)

Takk til deg, trådstarter, for jeg mener det er enormt viktig at alle slike saker blir belyst, uansett om den er aldri så "liten", og jeg tror også det er viktig at slike ting kommer opp i media så ofte som mulig, så allmennheten snart innser hvor stort dette problemet faktisk er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen min var å bli politi fikk til og med plass på PHS, er kjempe glad jeg takket nei til den sritt jobben, for de bruker nemmelig lite sunn fornuft, og legger mer vekt på hva som står i loven, selv om i enkelte tilfeller, saken er helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har godtatt beslag av førerkort en gang, og kommer vel egentlig aldri til å gjøre det igjen... Du har så mye større mulighet til å få den igjen hvis du ikke gjør det... Da kan du hvertfall prøve.. Så jeg hadde nok trekt tilbake det at du godtok det...

Å er i hvertfall drøyt å legge en person i jern for en sånn sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har godtatt beslag av førerkort en gang, og kommer vel egentlig aldri til å gjøre det igjen... Du har så mye større mulighet til å få den igjen hvis du ikke gjør det... Da kan du hvertfall prøve.. Så jeg hadde nok trekt tilbake det at du godtok det...

Å er i hvertfall drøyt å legge en person i jern for en sånn sak..

Skal bruke kvelden til å tenke meg litt om, men vurderer å trekke tilbake beslaget i morra. Men jeg har jo også avlagt en slags forklaring, hva gjør jeg med den? trekker jeg den også så kan jeg vel ende opp i retten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg det stedet i loven det står at man ikke har lov til å foreta burnouts på parkeringsplass (eller offentlig vei som du beskriver det).

Meg bekjent er dette noe politiet må ta under det som heter uforsvarlig kjøring, og da MÅ det jo foretas en vurdering. ALL burning er IKKE uforsvarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...