kvammis Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 Hallå godtfolk.. Har et aldri så lite problem på en kompis en 535.. Den begynner plutselig å hakke noe jævlig, og han hadde funnet ut av at hvis han koblet ut motorbrems/bensin kutt et eller annet som han så fint kallte det (ser mer ut som en gasspjelds sensor eller noe for meg) så roet den seg.. Og det gikk helt fint en stund, men så begynnte den med det der også (mye mindre hakking vel og merke) også la den seg på 1500rpm på tomgang.. Når vi da koblet til gasspjeldsensoren (som jeg tror det er) funket alt flott igjen og bilen gikk som aldri før. En time etter akkurat samme problemet som i begynnelsen.. Og sånn fortsetter det.. Litt upraktisk å koble inn og ut den kontakten hele tiden og er vel ikke noe spesiellt bra for noe heller.. Noen som har noen tips ? Mvh
zHk Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 Hakking under f.eks 2000 omr? mener du når du gir full gass?
BMW_Racing Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 Jeg har samme probleme på min e34 520i Min hoster under 2500 rpm, men det virker som om det kan ha noe med været å gjør. Regnvær spesielt. kan jo kansje være noe så enkelt som fordeler lokk.
kvammis Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2007 Men hvorfor forandrer det seg da når man pluger inn og ut gasspjeldsensoren ? :S ( i mitt tilfelle)
kvammis Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2007 Tok en diagnose på bilen idag og fikk opp følgende feilmelding: Lambda: Blandingen har for mye eller for lite fett. Tomgangsbryter: Det har oppstått en massekortsluttning på strupeventilbryteren eller PIN 52 for DME. strupeventilbryteren.. Er det den jeg tror/er gasspjeldsensor ? Hva kan jeg gjøre for å feilsøke vidre evt ? EDIT: Fikk nettopp melding fra en lokal BMW helt.. Han mente det er enten gasspjeld sensor eller tomgangsregulator utifra feilmeldingen..
kvammis Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2007 Noen som vet noe ? La merke til idag at eksosanlegget blir helt forjævlig varmt.. Brenner meg hvis jeg tar på enderøret.. Lukter svidd gummi av opphengsgummien.. :S Og nå har hakkingen blitt verre, hakker seg konstant oppover fra ca 2500 - 4500 rpm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå