Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Iallfall koster nye dempere bak med nivåregulering til min touring over 5000kr pr stk. Om det er disse da.

Skrevet

Jeg har akkurat fått en 530 delebil med nivåregulering bak. Disse ble overhalt for et år siden og er så gode som nye. Send PM hvis du har lyst til å kjøpe de :)

Skrevet
Hvor får enn utført overhaling av nivåregulering Anderslien?

(ikke hørt om før gikk an)

Har ikke peiling. Fikk bare vite det av han jeg kjøpte den delebilen min av.

Skrevet

fra linken :)

``Nivåregleringsventilen justeras till det läge man önskar att bilen ska ha, oavsett om den är lastad eller inte.

I normalläget vilar en del av lasten på fjädrarna, och en del på nivåregleringen. Det är därför bilen säckar ihop om man släpper trycket i bakre delen av systemet, och då "landar" bilen på fjädrarna. Det är ocks därför man kan justera ner nollpunkten något. Det sitter även en givare som känner av om bilen blir för låg, den måste justeras ifall man vill slippa felmeddelanden i checkkontrollen.``

Mener de at at den kan være justert ned så mye at den får feilmelding om nivåregulering :?: og at den bare kan justeres opp igjenn??

Skrevet

Hmm, usikker på dette men skulle tro det kan ligge noe svar her. Om demperen din kansje er slitten vet jeg ikke om den klapper litt sammen?

Har selv tenkt på kansje og bytte fjærer/dempere men dempere er som sagt veldige dyre. Tenkte tanken på plugge igjen nivåreguleringen for da kansje kjøpe ordinære dempere. Men usikker på hvor eventuelt kjøpe slike kit plugg sett samt hva de sier på eventuelt eu kontroll. Mener hørte fra en med touring her inne at m5 dempere kansje kunne brukes.

Fant på den tråden fra autopower denne linken til plugge: http://www.bavauto.com/Assets/inst_page ... imKits.pdf

men som sagt usikker på eu etc..

Gi tilbake melding da når du finner ut av dette "525ia*touring". Selv har jeg ikke så mange lamper på min som gir feilmeldinger i dashen men. Kjekt og vite:-)

Skrevet

Høyden justeres på stabstaget bak. Få bilen opp på en bukk, og du ser med en gang hvordan :P .

Jeg er den som Glenno nevner her som har M5 sedan nivåreg. dempere på min Touring. De er 2-3cm kortere enn de orginale, men ellers helt like på alle måter 8) .

Mulig feilen er at du bør bytte olja og lufte systemet skikkelig.

Skrevet

Til opplysningen la jeg ut spm angående plugging på bmwccn fora ikveld. Fikk svar at plugging av regulator hadde blitt gjort og at dette ikke skulle by på problemer så sant demperene fungerte og senking, heving med klosser ikke var blitt gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...