Gå til innhold

Hjelp til kjøp av 520i 24V 91-mod

Monty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Var og så/prøvde en BMW 520i 24V i går. Det er en 1991 modell som har gått 206 000 km. Eieren har hatt den siden 96 og har aldri vært ungdomskjørt. Bilen er hvit og hadde noe overflaterust rundt tanklokk, bakluke"knapp" og en prikk på panseret. Var veldig fin å kjøre, gikk godt og gir/clutch virket veldig bra. Bra vedlikeholdt, og EU-godkjent frem til juni 09. Aldri tuklet med motor/utseende.

Jeg bestemte meg for å møte ham igjen i morgen kveld med penger for en evt. handel. Snakket med en venn av meg som er mekaniker og han mente at bilen var for stor/tung i forhold til motoren, og at det kom til å bli vanskelig å kvitte seg med den. Han sa også at fargen hvit var feil og at jeg kom til å få problemer med steinsprut ol. Han mente jeg heller burde se på 3-serien, som jeg har gjort i lang tid, og sa at det var mange alt. i min prisklasse. Men det er det ikke, og isåfall så har de gått LANGT og blitt hardt kjørt.

Etter denne samtalen ble jeg veldig i tvil, og jeg vil gjerne vite hva dere andre som har peiling mener?

Jeg fikk prutet den ned i 27 000,- eksl. omreg.

Mvh.

Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg også. :)

Kjørestilen min er vel ganske ymse for øyeblikket. Har akkurat fått lappen så prøver meg jo litt fram med kjøringen. Vil jo ha en bil med bakhjulstrekk som det er mulig å legge ut og leke seg med. :)

Men andre formeninnger ang. kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, skal du leke rundt med den har kansje kompisen din litt rett i at dette er en tung bil. Men det viktige må vel være hva du føler.

Har du prøvd E36? Kansje ikke like lett å få tak på en E36 som har gått 200 tusen til den prisen kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en 34 520 24v før,og for meg var bilen nydelig å kjøre med på veien riktig nok tung å stor med jeg liker store biler da:P

Jeg selv synnes bilen gikk bra nok for meg og holdt i massevis + at du har en herlig lyd ifra 6ern da ;)

Høres ut som en bra å grei bil det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte en 320i E36 i helja, men kjørte jo ikke 520'n like hardt som 320'n. :P

Men 520'n virket selvfølgelig tyngre, og 320'n dro bedre, men ikke mye synes jeg.

Men uansett, dette er første bilen min, og om jeg vil ha en 3-serie i senere tid så er det jo ingen problem. Tror jeg gjør et godt kjøp her, så går nok for 520'n i morgen. :)

Takk for svar!

Mvh.

Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgets kval mellom e36 og e34 kommer vel ann på behov. Selv ville jeg valgt e34 da denne er hakket større. Føler meg ikke trygg i små biler :?

Men ang. felgvalg, faller jeg gang etter gang for Rondell 0058 felgene, til tross for at disse kanskje kan karakteriseres som "oppbrukt"

BMW05.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! De felgene var jo skamråe! :D Noen som har bilder av dem på en E34?

Da blir det komplett senkesett ja. Har sett litt på KW sine, er de bra eller?

Kw har meget bra kvalitet på senkesette sitt,men H&R / bilstein/ Köningsport er heller ikke dårlig.. Gs har noe som heter k-Sportracing coilover kit som jeg selv tenkte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...