Gå til innhold

Politibil med mening

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

En slik bil har heller ingen misjon i Norge, det finnes jo ikke veier hvor disse kan brukes for hva de er lagd for.

Personlig hadde jeg trådd full gass hvis jeg hadde fått en sånn i speilet, bare for opplevelsens skyld :lol:

Nei gutta, her er det bare å trimme bilene, kan ikke bli tatt igjen av en ORGINAL M3, ennå om den gjør 320km/t :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av disse super-politibilene er jo ikke annet enn rene pr-stunt for den respektive bilprodusenten. Gir alltid litt kred å vise frem en bil i politiuniform.

Et annet eksempel er jo bilen under, basert på Brabus CLS V12 S Rocket. 730 fluesopp-hester og toppfart på 360+ km/t.

IMG_5460.jpg

IMG_5463.jpg

Eller denne, Porsche 911 Carrera. 370 hester og toppfart på 300km/t.

cop_exotics_01.jpg

techart_997_porsche_manu-05_02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til Think politibiler! :D

De må jo tross alt gå foran som et godt og miljøvennelig eksempel.

Nevn det for Halvorsen og du skal se halve politinorge kjører i Think innen 2010 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan på en måte trekke konklusjonen med at alle de bilene nevnt over er tyske biler.

M3en har hollandsk mens de to andre har tysk uniformering.

Er kanskje ikke så rart da at de brukes i tyskland.

Disse bilene brukes selvfølgelig ikke i aktiv tjeneste.

Har du noen gang lurt på hvorfor svenske politibiler er Volvoer og Saaber?

Svenskene har vel litt av hvert de også, men sikkert ikke tilfeldig at mange er Volvo og Saab. Når sant skal sies så er jo ikke dette spesielt dyre biler i Sverige heller da. Nesten hver tiende bil solgt i Sverige er faktisk en V70, som selvfølgelig også topper salgsstatistikken - med Saab 9-3, Volvo V50 og Saab 9-5 på de neste tre plassene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med at noen måtte gå "under huden" på disse bildene og komme frem til at det jeg faktisk skrev ikke var 100% tett. :lol: Var ikke nødvendigvis seriøst det jeg skrev, men sett i et grovt bilde så stemmer det jo. Jeg sier ikke at svenskene kun kjører Volvo eller Saab, men en majoritet gjør det. Og forklaringen er jo såklart at bilene er svenske. De har jo "svaremaja" biler laget av Mercheds o.l

At bildene over er mest for PR kan jeg nok si meg enig i, men alikevel. De er tyske biler i (henholdsvis) tyske uniformer. 1+1 er egentlig ikke så avansert. Brukte det egentlig kun for å poengtere et ganske så meningsløst poeng. "Just for fun" som det kalles ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...