esk Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Jeg har en 318i e36 sedan som snart er kjørt 200000 km. Jeg lurer på hva som oftest pleier å skiftes av foringer når bilen er kjørt såpass, har ikke peiling på når noen ble skiftet sist. En annen ting er at bilen er litt dårlig å kjøre for tiden, faktisk en stund. Hver gang jeg girer, spesoelt fra 1-2-3 så nykker det når jeg slipper ut clutchen. Fra 4-5 glir den helt fint. Jeg har skiftet hardy skiva, men det hjalp ingenting. Noen tips?
Ad|oS Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Bør egentlig bare få bilen opp på en bukk å sjekke alle foringene under, så er du sikker på at du får bytta de som er nødvendig å bytte. En del har sikkert blitt byttet før, så er nok ikke så lett å si hva som er gåent på din bil. Et tips er å gå over til powerflex-foringer når du først skal bytte. De er litt stivere, så de holder lengre og gir en litt stivere bil.
esk Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2007 Hvis bilen blir stivere, blir den ikke mer følsom for humper og lignende? mindre komfort? Hvilken foring har mest å si for komforten, hvis den er slitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå