Gå til innhold

Ombygging av e30`n (trenger hjelp)1,8-->1,8is

Anbefalte innlegg

Skrevet

Specs: BMW 316 sedan -85, ombygd og godkjent med 1,8i motor og gir fra -86.

Så har jeg fått tak i en krasja e30 318is coupe(facelift)

Prosjekt bytte motor!

Planen er foreløpig og bare sette inn motor,gir og diff i første omgang, ombygging og godkjenning blir tatt etterhvert!

Har hørt litt rundt om, og fått vite at motorfester og alt mekanisk er plug and play uten modifikasjoner på noe som helst, MEN! når det kommer til det elektriske så er det da litt problemer.

Har lagt ut tidligere tråd her på forum da jeg fikk høre at det bare var å lodde noen ledninger ved sikringsboksen så skulle det bli bra, men har mine tvil etter jeg hadde en prat med en kar på gs-bildeler idag...

Hadde jeg hatt facelift modellen hadde det godt greit, men siden jeg har pre-facelift, og ledningsnettet videre inn i bilen er annerledes, ville det by på en del problemer ved motorskifte!

Han mente på at det var enklest for meg å bare ta ut dashbord og skifte hele ledningsnettet!!

har lite lyst å ut med dashbordet...

Greit nok, jeg må uansett bytte hjernen, men den passer vell rett på lednigsnettet som jeg har nå?

Har noen en veiledning eller slags koblingskjema på hvordan å koble opp den nye motor mot sikringsboks i gamle bilen?

Noen som har bygget om gammel type e30 til is?

takker masse for gode svar!

Skrevet

det er bare og koble om på motorkontakten v boksen. samt at du må legge opp 2-3 ledninger under dash`n. er nokk grei skuring dette kobar

• 2 weeks later...
Skrevet

legge inn 2-3 ledninger under dash`n? til tenninga da eller?

hva må kobles om på motorkontakt? og hvor er den?

ser på is`n at det er forskjellig tenningssystem iforhold til min 318i, for jeg har fordeler med rotor, mens is-maskinen har ny type tenning.

jør ikke dette noe?

passer hjerne rett over også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...