Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjekt prosjekt,;D

Eg såg på det bildet der du hadde bilen på bukk at du hadde et BMW merke på skiltet ditt og ein N under. Kossen har du fått tak i det? Fikk du gitt bort delebilen da? :P Kas motor va det i den forresten?

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hei! Fikk du bilen din helt i orden etter ombyggingen eller? motor og alt fungerer fint?

Jeg har en e34 540 som jeg skal bygge om til manuell i vinter;)

Helt klart verdt jobben og pengene. Det var anderslien her som bygde om min også, og alt funker helt strøkent! :D eneste er som sagt den feilmeldingen om girkassa, hvor hjerne sikkert lurer på hvor den har blitt av. :P

hehe thorris, da blir vi to i byn med 540 manuell :wink:

Skrevet
kjekt prosjekt,;D

Eg såg på det bildet der du hadde bilen på bukk at du hadde et BMW merke på skiltet ditt og ein N under. Kossen har du fått tak i det? Fikk du gitt bort delebilen da? :P Kas motor va det i den forresten?

Nei, det fikk jeg laget på et reklamebyrå. Kosta 20kr per merke eller noe sånt. Var i hvertfall ikke dyrt. Hadde sånn stygt norskeflagg skiltet der, så derfor jeg gjorde det :)

Delebilen står her fortsatt den. Har ikke giddi å styre med å bli kvitt den enda. Men tenkte jeg skulle bli kvitt den nå når snøen går bort. Interessert? Er en 530 med 3l v8.

Skrevet

Det hadde jo vært stiligt å hive i min, men det blir vel ein del arbeid for det mesta eg trenge e vel brent opp? Og så bur du jo et stykke vekke fra meg da....

  • 11 months later...
Skrevet

vett du elle noen andre om noen plass en kan finne ein 6 trinns kasse? vurderer å byttte selv, som sakt så må jeg få tak i kasse,pedaler,bak og mellom aksel? noe mer liksom?

Skrevet
vett du elle noen andre om noen plass en kan finne ein 6 trinns kasse? vurderer å byttte selv, som sakt så må jeg få tak i kasse,pedaler,bak og mellom aksel? noe mer liksom?

Gå inn på autopower.se, Powerbørsen, BMW Selges, Avancert urval, og søk på 540. Da finner du to stk E34 540i med manuell kasse. En selges for 29.000 svenske kroner og en annen en er litt mer rep objekt, og selger sikkert enda billigere. Svenskekrona er også lav nå, så det lønner seg å handle derfra. Så selger du resten av delene utenom, og vips så har du tjent opp det bilen kosta i delesalg (hvertfall nesten).

Jeg solgte jo 530'en i deler, og fikk igjen 18.000kr for delene jeg solgte. Da hadde jeg selv tatt girkassa, mellomaksling og det jeg trengte for å bygge om. Ga selv 11.000kr for bilen.

Skrevet

takker :D menne viss jeg kjøper dele bil i svergje.. så må jeg ikkje betale noe moms elle frakt da? har ikkje så peiling på akkruatt det område der. virket ut som enn veldi go plan å kjøre ein bil der! må skrifte styrekuler i automaten min så hadde ikkje vert så mye dyrere å helle kjøpe enn bil å ta kassen fra.. fant enn med samme farge som min og alt. 22 lapper for ein delebil er ikkje så gale..

Skrevet

gjore du selv det med og betale momsen? kossen betales den? på grensen eller etter? viss jeg hadde skaffet meg en orginal 540 med manuel så hadde det ikkje vert noe problem med at hjernen savnet kassen viss jeg hadde byttet hjerne og dasjen..? er vell ikke enn jobb og anbefale ein uerfaren hobbymekaniker? bekager alt maset! er bare usikker på kossen og ka jeg vil gjør.

  • 6 months later...
  • 10 months later...
Skrevet

Nå er denne tråden riktignok eldgammel og bilen for lengst solgt,men jeg bare lurte på hvordan du gjorde det med eksosen? de gamle festene som sto fast i automaten passer jo ikke når manuellkassen er montert, da denne er en halvmeter kortere.

Skal det væren en ekstra Crossmember lengre bak for å feste eksosen i?

Skrevet
Nå er denne tråden riktignok eldgammel og bilen for lengst solgt,men jeg bare lurte på hvordan du gjorde det med eksosen? de gamle festene som sto fast i automaten passer jo ikke når manuellkassen er montert, da denne er en halvmeter kortere.

Skal det væren en ekstra Crossmember lengre bak for å feste eksosen i?

Er en stund siden jeg gjorde dette, men mener å huske at jeg måtte bare kjøpe inn fester beregnet for manuell kasse. Disse har fester som går rundt rørene, så du slipper å sveise fast noe.

Skrevet
husker du om du skrudde festene rett i kaross da, eller hang det fra girkassen?

Det er jeg litt usikker på. Er jo flere skruehull i karosseriet, men husker ikke hvordan jeg festet det. Men det ser du når du kjøper inn delene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...