Anderslien Skrevet November 6, 2007 Forfatter Skrevet November 6, 2007 CC bruker clutchpedalbryteren... Åja, men da bør jeg vel sette på den da. Men hvor kommer ledningen til den bryteren fra? Og er det noen som vet hvor mye moment 530 svinghjulet må dras til med? Vet også at jeg må bruke locktite.
Jonass Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Jeg tror kassa veier mer en 60kg Forferdelig tung, tipper på 80-100kg.. Kan du ikke ta å veie den? Jeg skal klare å ta ned automatkassa på under timen, visst jeg har bilen på bukk Er ganske enkelt egenlti bare man har gjort det en gang..
Anderslien Skrevet November 6, 2007 Forfatter Skrevet November 6, 2007 Jeg tror kassa veier mer en 60kg Forferdelig tung, tipper på 80-100kg.. Kan du ikke ta å veie den? Jeg skal klare å ta ned automatkassa på under timen, visst jeg har bilen på bukk Er ganske enkelt egenlti bare man har gjort det en gang.. Ja, jeg kan prøve å få veid den, men da blir det med baderomsvekt, hehe. Hadde vært litt interessant å vite hvor mye den egentlig veier. Ja, er ikke så vanskelig. Gikk veldig greit med meg.
Jonner'n Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 gått igjennom lista ang pedalsettet, så ser ut til at jeg har fått med alt men når jeg dytter clutch pedalen opp og ned nå, knekker den liksom over ved et visst punkt ved fjæra der. blir kanskje annerledes når det kommer hydraulikktrykk i mastern? Og den tjukke fjæra skal ikke være festet i noe, ikke sant? bare stå i spenn i et hakk mot den store branketten...?
Anderslien Skrevet November 7, 2007 Forfatter Skrevet November 7, 2007 gått igjennom lista ang pedalsettet, så ser ut til at jeg har fått med alt men når jeg dytter clutch pedalen opp og ned nå, knekker den liksom over ved et visst punkt ved fjæra der. blir kanskje annerledes når det kommer hydraulikktrykk i mastern? Og den tjukke fjæra skal ikke være festet i noe, ikke sant? bare stå i spenn i et hakk mot den store branketten...? Den skal bare stå inntil et hakk i den metall plata som er der ja. Har ikke montert på den braketten enda jeg, så vet ikke om den skal "knekke". Hvordan fikk du ut den runde bolten som fester den braketten? Tok tang på den?
S.Hafsmo Skrevet November 7, 2007 Skrevet November 7, 2007 nå blir jeg kanskje litt OT, men bare lurer på en par ting, er ikke kassen til 3 liter'n veikere? og hvor gikk du på jakt for å finne delebilen? tenkte først å få montert kompressoren på min, så blir det vel manuell kasse etterpå, men tenkte å begynne å sjekke priser osv. på delebiler. da er det litt kjekt å vite hvor/hva man bør se etter.
EvoBatman Skrevet November 7, 2007 Skrevet November 7, 2007 Delebilen kjøpte han fra meg i Stockholm. Tok fly hit, kjøpte den usett og kjørte rett hjem til Norge, så han er bra tøff Kassen burde ikke ha noe problem med å behandle 110 newton ekstra fra 4-literen. Skal man derimot på med kompressor og greier kan det være greit å gå for noe sterkere vil jeg tro.
Anderslien Skrevet November 7, 2007 Forfatter Skrevet November 7, 2007 Riktig det EvoBatman sier. Kassa tåler fint 4literen, men ikke noe mer enn det. Men derimot hvis du kjøper den 6 trins kassa, så tåler den mye altså. Den er overdimensjonert så det holder, akkurat som 5HP30 automatkassa (unntak av plastkulene). Så ikke vær redd for å sette på den 5 trins kassa fra 530, fordi det er null problem. Men med kompressor så gå for 6 trins kassa. Jeg fant delebilen på www.autopower.se.
S.Hafsmo Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 Takker! skal følge med her og se hvordan det går! den må jo bli en skikkelig villbass med manuell kasse. dog tror jeg for min del ville byttet kardang, da det er litt morsommere med en livlig aks enn teoretisk toppfart på 360km/h.
Anderslien Skrevet November 8, 2007 Forfatter Skrevet November 8, 2007 Takker! skal følge med her og se hvordan det går! den må jo bli en skikkelig villbass med manuell kasse. dog tror jeg for min del ville byttet kardang, da det er litt morsommere med en livlig aks enn teoretisk toppfart på 360km/h. Det er faktisk ikke en teoretisk toppfart på 360km/t med denne diffen. Utvekslingen blir faktisk nesten akkurat det samme som med automatkasse. Jeg la inn utvekslingen på alle girene og på diffen på en sånn diff kalkulator, og da vil bilen gjøre 106km/t på andre giret og 160km/t på tredje giret. Husker ikke de to siste, men tror det var mellom 250-270 på femte. Så diffen er perfekt med den utvekslingen. Sitter jo 3.15 diff på 530, men jeg syntes den lå litt høyt på turtall i femte giret i 110. Så tror det blir bra
S.Hafsmo Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 det hørtes jo noe mere fornuftig ut ja. ikke bra med for lavt giret system. f.eks golf som man må ha 4000 rpm for å kjøre i 120km/h.
Anderslien Skrevet November 9, 2007 Forfatter Skrevet November 9, 2007 det hørtes jo noe mere fornuftig ut ja. ikke bra med for lavt giret system. f.eks golf som man må ha 4000 rpm for å kjøre i 120km/h. Riktig det. Ikke minst, vil den bruke vanvittig mye mer bensin. Jeg har nå satt på nytt lager på svinghjulet, byttet utløserlaget, satt på svinghjul, clutch, girkasse, koblet til ledningene til clutchen, satt på giroverføringer. Så gjorde det meste i går. Får igjen mellomaksling i begynnelsen av neste uke, så tenkte jeg skulle sett inn ferdig clutch pedalen i helga, så da er alt klart. Tok noen bilder også. Har satt på nye tåkelys, så tok bilde av de også. Litt dårlig kvalitet på grunn av at det er tatt med mobil og er dårlig lys, men det får gå. Har kjøpt inn ny olje til girkassa også, så skal få byttet den i helga. Skal faktisk ha på automatgirolje på denne. Rart, men sant.
Jonner'n Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 arti når det endelig begynner å ta form! blei fint med de nye tåkelysa da.. (har sånne jeg også ) mangler bare klargalss blinklys da...? fikk du tak i nye bolter til svinghjulet, eller kjørte du bare på med de gamle+lock-tite?
Anderslien Skrevet November 9, 2007 Forfatter Skrevet November 9, 2007 arti når det endelig begynner å ta form! blei fint med de nye tåkelysa da.. (har sånne jeg også ) mangler bare klargalss blinklys da...? fikk du tak i nye bolter til svinghjulet, eller kjørte du bare på med de gamle+lock-tite? Du kan ikke kjøpe nye bolter til svinghjulet. Kunne hvertfall ikke det på mitt. For å kjøpe nye bolter til svinghjulet jeg hadde, så måtte jeg kjøpe et nytt svinghjul, hehe. De sitter nemlig på en måte fast i det. De utvider seg fra hodet på bolten og nedover, så du får de ikke ut. Jeg hørte på BMW om det virkelig var nødvendig å måtte bytte disse, og de sa at ingen gjorde det, men var bare en fin regel. Jeg tok derfor å bruke de gamle boltene og tok på locktite.
Anderslien Skrevet November 9, 2007 Forfatter Skrevet November 9, 2007 Jeg har et problem, og det er at girkasse kontakten på automatkassa er mye større enn den på manuell kassa. På automatkassa var det en diger rund stikke, mens på manuell kassa er det en bitteliten en som ikke er lik i det hele tatt. Hva skal jeg gjøre med det? Er elektronikken på manuell kassa bare det at den er tilkoblet ryggelys, så du får ryggelys når du har den i revers, eller er det noe mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå