Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg ferdig! Fikk på igjen mellomaksling, eksosanlegg, luftet clutch, satte over en ledning fra en pol til en annen i kontakten som gikk til automathendelen, og da lurte jeg den til å stå i neutral eller park (kom ikke fram at den gjør det, kommer bare fram S også blank, men den starter da).

Bilen startet med en gang og jeg prøvde den en tur. Kjørte den ordentlig varm, også prøvde jeg å gi på litt. Fy faen så bra den går! Det er noe helt annet å kjøre med manuell kasse enn automat. Herregud, for en sinnsyk bil!

Og diffen jeg bruke hadde helt perfekt utveksling (2.93). Andre giret gjør 105km/t, mens jeg ligger på ca. 2000RPM i 80 i femte giret.

Det ble verdt alt slitet for å si det sånn :)

Jonner`n gled deg! :D

Har nå bare tre problemer. Det ene er at cruisecontrollen ikke fungerer (skjer når du kobler om til girkasse og lurer bilen til å starte) og det andre er at det kommer opp Nødprogram i displayet. Irriterende. Det tredje er at clutchen slurer i første og andre giret. Dette er nok på grunn av luftingen av clutchen. Tror ikke jeg fikk til det ordentlig. Jeg lufta og lufta, likt som jeg gjør på bremsene, men det kom aldri ut væske ut av lufteskruen. Noen som har opplevd dette? Drev veldig lenge, men kom aldri ut noe.

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Grattis!

Brukte du clutchen fra min bil?

Du kan jo prøve å bytte ut kontrollboksene og sensorene for cruisecontrolen din med de fra min bil og se om det hjelper.

Nødprogrammet kommer nok av at DME'en ikke klarer å finne automatkassa (av naturlige årsaker), så du kan enten prøve en DME-boks fra en manuell 540, eller finne noen elektronikk-guruer som kan omprogrammere den til ikke lengre å lete etter automatkassa.

Skrevet

aaah fett! digg å endelig bli ferdig? :D må da gå an å få cruisen til å funke...? manuelle biler har jo også cruisekontroll..

og tro meg.. Jeg gleder meg som en unge til min også blir ferdig! :D

Skrevet
Grattis!

Brukte du clutchen fra min bil?

Du kan jo prøve å bytte ut kontrollboksene og sensorene for cruisecontrolen din med de fra min bil og se om det hjelper.

Nødprogrammet kommer nok av at DME'en ikke klarer å finne automatkassa (av naturlige årsaker), så du kan enten prøve en DME-boks fra en manuell 540, eller finne noen elektronikk-guruer som kan omprogrammere den til ikke lengre å lete etter automatkassa.

Ja, brukte clutchen fra din bil. Men tror ikke den slurer. Tok en ordentlig tur i dag... Ja, kan jo bruke litt av det fra din bil. Men uff, orker ikke å skru fra mer nå. Er sliten, hehe.

Men har problemer med veldig mye fusking spesielt ved 2000RPM. Også drar bilen nesten ingenting noen ganger, mens andre ganger er den helt ordentlig. Akkurat som om noe ligger og sperrer. Hva kan dette være? Husker det var noe rart da jeg hadde automatkasse også. Noen ganger så dro bilen nesten ingenting, men plutselig kviknet den til og ble ordentlig. Veldig rart dette her. Men den fuskingen, hva kan det være? Har prøvd å bytte lambdasonder uten hell. Når jeg tar ut luftmengdemåler kontakten, så går motoren ned litt på turtallet også er den vanlig igjen. Kan det være denne? Har jo en liggende, så kan jo prøve den da.

Jonner'n

InnleggSkrevet: Fre Nov 16, 2007 14:55 Tittel:

aaah fett! digg å endelig bli ferdig? Very Happy må da gå an å få cruisen til å funke...? manuelle biler har jo også cruisekontroll..

og tro meg.. Jeg gleder meg som en unge til min også blir ferdig! Very Happy

Ja, ble utrolig sliten de siste dagene, så er veldig godt å bli ferdig. Ja, skal vel gå ann. Leste noe greier på et amerikansk forum om det, så må se litt mer der.

Bilen blir et monster altså, så gled deg! Jeg kjørte ut fra Statoil nettopp og ga på alt det gikk, og den spant i første, andre og tredje ved å bare gi bånn gass. Og jeg har 225/45-17 piggfrie dekk og det var på bar asfalt. Så kan si jeg ble overrasket :)

Skrevet

gratulerer! :D

etter hva du beskriver er det jo nesten som jeg driter i kompressoren og går for manuell kasse istede. ;)

håper du finner ut av den fuskinga da.

Skrevet
gratulerer! :D

etter hva du beskriver er det jo nesten som jeg driter i kompressoren og går for manuell kasse istede. ;)

håper du finner ut av den fuskinga da.

Ja, det bør du absolutt gjøre. Det helt utimate er å ha manuell kasse og kompressor, men. Hehe. Jeg vet forresten om en som selger en 530 kasse.

Jeg tror jeg har funnet litt nå. Waieren på antispinnen er litt treg, så jeg tror den henger seg opp, så det er nok svaret på at bilen nesten ikke reagerer når jeg gir på. Kan kanskje forårsake den slags fuskinga jeg prater om også?

Skrevet

regulerer antispinn på disse bare på brems, eller regulerer den motorkraft og? veit f.eks opels gamle system bare regulerte motorkraft. ikke akkurat et kjempesystem. ;)

Skrevet
regulerer antispinn på disse bare på brems, eller regulerer den motorkraft og? veit f.eks opels gamle system bare regulerte motorkraft. ikke akkurat et kjempesystem. ;)

Den regulerer på brems og på motorkraft. Jeg tror at antispinen min henger seg opp på gasspjeldet, så derfor den virker veldig død noen ganger.

Men det er noe annet galt også. Den fuskingen blir nok forårsaket av at bilen får alt for mye bensin. Jeg har nå brukt nesten 30l bensin på bare noen dager. Og har kjørt vel 5-10mil maks. Det jeg først tenkte da, var luftmengdemåler eller lambdasonde. Hvis jeg da kobler ut alt dette, skal den normalt sett gå litt renere da?

Skrevet

Her kommer det først litt bilder av litt montering jeg gjorde:

DSC00005-2.jpg

DSC00004-2.jpg

DSC00006-1.jpg

DSC00007-1.jpg

Også bilder av det utrolige som skjedde i dag. Faren min fikk en lur idè med å tenne bål rett ved delebilen, og det som skjedde var at en sprayboks eksploderte og gikk rett inn i bilen, så den tok fyr. Så sprengte hele bensintanken og hele bilen sto i fyr og flamme. Han klarte å slukke mye av fronten, så motoren er fortsatt brukbar tror jeg ved bytte av endel plastikk og legge opp noen nye ledninger. Men hele resten av bilen er vrak. Klimaanlegg, speedometeret, kjørecomputer og alt ble borte! Heldigvis er jeg så og si ferdig med ombyggingen. Uff...

DSC00008-1.jpg

DSC00010-1.jpg

DSC00012-1.jpg

DSC00011-1.jpg

DSC00013-1.jpg

Skrevet

Goodbye, old friend :(

Synd, var mange gode deler som gikk med der, og helt nye sommerdekk også. Iallefall godt å vite at det var mange som fikk fornuftige deler fra den bilen.

Skrevet

Fytti helvete for en uflaks! :shock:

det der er altså det værste jeg har sett!

men du var da ihvertfall ferdig med ombygginga.. ;)

dog sabla kjipt alikevel. gikk noen kroner og kjekt utstyr opp i røyk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...