HellFire- Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Hei! Byttet olje og oljefilter idag. Oljefilteret ble kjøpt på Mekonomen og det fulgte med 2 pakkninger. En stor til å på "toppen" av oljefilter "lokket". Og en til... Den siste er jeg usikker på . Jeg trodde først at den skulle være til bolten i bunnpanna, men tenkte at det ikke fulgte med oljefilteret. Så da regnet jeg med den skulle inn på "stanga" på oljefilterlokket. Sinnsykt dårlig forklart, men dere kan vel tenke dere hvordan den "stanga/pinnen" ser ut. Om vi ser på enden av den pinnen så er det ei O-ring(pakkning). Så er den enda en "ring", men den var HELT morknet vekk, så jeg fjernet den ettersom jeg ikke ville den skulle løsne å havne i motor/filter. Så satte jeg den "nye" pakkninger innpå denne pinnen og den passet fint. Men det var jo ikke noe pakkning der fra før. Og jeg har heller ikke noe pakkning der jeg fjernet den morkne ringen.. Skal ta noen bilder og legge inn seinere.. Saken er ihvertfall at jeg mangler en pakning + jeg sikkert har montert på en pakning for mye som ikke skal være der... Men jeg så ingen lekaser, og fikk kjørt bilen uten problemer eller ulyder hjem (over 1 mil).. Ps. hvorfor i H skal BMW ha en slik løsning? hrmf.. Mye enklere på de andre bilene jeg har hatt....
Arild G. Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 sist jeg kjøpte oljefilter hos mekonomen så fulgte det med en stor gummipakning til lokket (nr3) og en liten som skal nederst på den lange bolten/pinnen (nr7) og så fulgte det med to skiver. en til 'pinnen' (nr6) og en til bolten i bunnpanna.
HellFire- Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2007 Bilde! http://px08.net/bmw/DSC00020-2.JPG
HellFire- Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2007 320i . 96 modell.. Altså, M52 motoren..
Arild G. Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 ok. ser på online etk at det skal vere en stor pakning på lokket og to små lenger ned på pinnen. fulgte ikke disse to med? sikkert en av disse du har pirket bort, og hvor viktig den er kan sikkert noen andre svare på, men det er sikkert en grunn til at den skal vere der. den pakninga du har satt på som du ikke er sikker på om skal vere der, er det en kobberskive? isåfall skal den sikkert vere på bunnpluggen i bunnpanna.
HellFire- Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2007 Takker for svar! Hva er "online etk" En siden hvor jeg kan se bilder og finne delenummer? Det hadde hvert YPPERLIG.. Ja, den var muligens kobber. Så får demontere å kjøpe nye pakkninger..
Arild G. Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 online etk er online delekatalog ja, og du finner link øverst i høyre hjørne her på bimmers du kan også se i nettbutikken til gs-bildeler. greit å finne frem der og. og der kan du jo bestille også.
Arild G. Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 er vel nr5 på bildet her du må ha. ser at de har 8stk på lager så da sender de nok som brev da delene er så små, og da går det veldig raskt å få delene http://www.gsbildeler.no
02 Touring Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Du har fått filter til M50 der er det 1 stor og 1 liten Oring + alu/kopperskive
HellFire- Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2007 å? Mye forskjell da? "Farlig" for motoren?
HellFire- Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2007 Det er nok til M52, kjøpte nytt på bmw idag. Og fikk med det samme.. Fikk 2 nye pakkninger også, satte den ene på.. Men det ser ut som der er feil.. Skal slenge inn bilder seinere.. Også mistet jeg kobberskiven nedi oljebeholderen og får denn ikke oppigjen.. Så.. Siste gang jeg bytte oljefilter på en bmw
bjalle Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Skal ikke være noen kobber ring på oljefilter stanga,kun på bolten i bunnpanna,er heller ikke nødvendig med 2 stk oringer på stanga,holder med en som på bilde over eller kjør uten,det har ingen betydning,den store til skrulokket behøver bare byttes hvis den er gåen,lokket blir veldig treig å skru på med ny pakning.Skru inn oljepluggen med 25-30 nm,den er hul innvendig og har lett for å ryke.De små gummiringene er kun for at filteret skal stå stødigere i holderen(koppen)men de er egentlig overflødige.håper noe er oppklart nå.
HellFire- Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2007 Bjalle, I LOVE YOU! Men jeg fikk hivd på 1 ny ring uansett. Fikk også oppigjen kobberskiven. Når vet jeg ihvertfall hvordan jeg gjør det, og skal aaldri gjøre samme feilen igjen. Måtte bruke skiftenøkkel for å skruigjen lokket. Skrudde det til "satt". Men tør ikke ta i pga jeg er redd for det skal knekke. Så hvor mange nm det er aner jeg ikke. Men det leker ihvertfall ikke, så da burde vel bilen være fornøyd? Og hvor får jeg kjøpt momentnøkler med 3/4? Har til 1/2. Men den jævla 36 pipa som trengs må ha 3/4 skralle/momentnøkkel på seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå