Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett lite problem, netopp kjøpt meg en E36 320 ia-91. Alt utenom km/t tavla er dødt å der km.stand skal stå står det pppppppp:s det var problem 1.

Problem 2.

Sentrallåsen låser dørene på normalt vis men for så og lås opp rett etterpå.

Er det noen som kan hjelpe så hadde det vært GENIALT!:D

Mvh Kim

Skrevet
Jeg har ett lite problem, netopp kjøpt meg en E36 320 ia-91. Alt utenom km/t tavla er dødt å der km.stand skal stå står det pppppppp:s det var problem 1.

Problem 2.

Sentrallåsen låser dørene på normalt vis men for så og lås opp rett etterpå.

Er det noen som kan hjelpe så hadde det vært GENIALT!:D

Mvh Kim

Det med at div instrumenter er døde vil jeg tippe at en eller fler sikringer har gått. Kan også være giveren på girkassa som har takket for seg hvis det bare hadde vært turteller, men siden mer enn 1 ting er dødt ville jeg først sjekket sikringene.

Angående "ppppp" problemet ditt er jeg mer usikker. Uten å si det for sikkert vil jeg gjette på at det har noe med kjørekomputeren å gjøre, hvis du har dette?

Siste punktet er kjent på e34 og e36. Her er det 2 alternativer etter det jeg vet.

Ene er at 1 sentrallås motor har stoppet å fungere. Hjernen trenger svar fra alle låsemotorer, 1 i hver dør, samt tanklokk og bagasjelokk respektitvt. Er en av disse gåene, vil hjernen lese dette som "feil" og låse alle opp igjen. Såkalt "dobbeltlåsing". (Ta et søk på forumet om dette, da det er tatt opp flere ganger tidligere)

Andre kan være at "tappene" på låsen til døren. Den delen som "stikker" ut av karosseriet. (Muligens veldig dårlig skildret 8) ) Disse kan bli slitene etter årenes bruk og bilen vil da ikke registrere at døren er igjen. Dette kan også gjenspeile seg i at kupelys blir stående på uansett hva du gjør. Du kan også ta et søk på dette, da jeg vet det har vært oppe tidligere.

Dette var litt til hjelp håper jeg. Er flere her på forumet som kan gi bedre svar enn meg, f.eks Ske1eton, som er en guru på BMW elektronikk ;)

Lykke til i allefall.

Skrevet

Thanks, skal sjekk dette=) det med kupelys blir stående på, det er jo når brytern står i midten. Vist jeg har den der så slår den seg på etter en liten stund, så da kan det vel være tappene.

Takk!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...